Gå til innhold

Hva er Slackware 8.0 kompatibel med

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at jeg ikke klarer å få PC'en til å boote skikkelig ved hjelp av boot og root disker som fulgte med Slackware 8.0.

Jeg snakket med en på IRC og han mente at hardware'en i maskinen kanskje ikke var god nok for denne "versjonen" av slackware.

Det er en Pentium 133 MHz, 48 MB RAM.

Så mitt spørsmål er om han har rett? Hvis han har det, er det andre linux distro'er som kan brukes i steden for.. PC'en skal brukes til ruter og til å hoste noen eggdrops..

Håper på raskt svar.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg snakket med en på IRC og han mente at hardware'en i maskinen kanskje ikke var god nok for denne "versjonen" av slackware."

Sludder og pølsevev. Skal du kjøre grafisk grensesnitt, så vil nok maskinen bli relativt treig, men velger du tekstbasert, så er det null problem. Det skal imidlertid ikke være noe som helst problem med selve installasjonen av Slackware 8.0 på en P133/48. Dette er en helt grei maskin til å kjøre som router + kjøre eggdrops.

[ Denne Melding var redigert av: Nichlas på 2002-05-20 15:11 ]

Lenke til kommentar

Jeg får feilmeldingen:

ll_rw_block: device 02:1c: only 1024-char blocks implemented (1025) invalid format (err=1)<5>VFS: Insert root floppy and press enter

når jeg har root disken i.. Hva kan være galt.. har laget mange forskjellige så det er ikke disketten som er ødelagt.. Noen idè om hva jeg kan gjøre forå få det til?

Lenke til kommentar

Hm, altså, nei, jeg kjører selv slackware på en p133 med noe lignendes anntall ram, og det fungerer gull, som ble sagt her før, det er bare tull å si at maskinen ikke er "god nok" for slackware. Kjører også slackware på en dual 486 66 mhz DX/2, med 8 mb ram, og det fungerer topp.

Har du testa diskett stasjona? Om det er noe galt med den altså.. Mulig det er noe hardware i maskina som rett og slett er "bugga/ødelagt"

Lenke til kommentar

Hehe, etter å ha jobba en stund for komplett data har jeg funnet ut det at nytt betyr langt i fra feilfritt :wink: Men er vel heller sjeldent at nye diskettstasjoner tar kvelden.. Jeg vet ikke, prøv å bytte rammen, og se hva som skjer.. Skulle tro det var diskettene eller image'ene, men dette har du jo byttet.. Du hadde også prøvd å bytte til 2.4.5 imager i stedet for de som er vanlige? (De som ligger under /rootdsks/2.4.5 (root/boot).

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe root disks til den kernelen på CD'en.. Hvor kan jeg finne disse??

Er det noen måte å teste RAM'en på for å se om det er den? Den finner jo RAM'en når den booter, men det kan vel fremdeles være den(?)

Jaja.. :?:

Lenke til kommentar

Du har diverse ram testere rundt omkring, søk litt google og du finner sikkert noe.. er det ikke en mappe som heter 2.4.5 på cd'en under enten root eller boot disks (eller begge)?

Hvis ikke du finner kan jeg se om jeg får sendt deg dem, om du kan komme opp med en mail addresse jeg kan sende de til, send mail til [email protected] ..

[ Denne Melding var redigert av: jean på 2002-05-20 19:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...