L O G I M A N Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har det kommet/finnes noen oppgraderinger av bios på denne, evnt noen oppdaterte drivere til systemets andre edlere deler, bortsett fra til ATI skjermkortet der jeg bruker omega.... På forhånd akk for evnt linker og svar Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 CL56 drivere Nyere enn Whitebox sine drivere hvertfall... BIOS upgrade Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg bruker compal sin ftp, for nyeste drivere og bios.. Lenke til kommentar
Bretleon Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hvordan sjekker jeg hvilken bios jeg har ? og hvor finner jeg link til oppdatering? ( den Zip fila hos Zepto.dk var tom ). jeg har også CL 56 Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Jeg bruker compal sin ftp, for nyeste drivere og bios.. Har du kjøpt compalen din hos whitebox eller et annet sted? Hvis du har kjøpt den et annet sted, har du link til butikken? Jeg skulle gjerne visst hvor jeg kunne kjøpt denne maskinen helt barebone med bare standardkomponenter som f.eks. hovedkort og kabinett. Endret 24. oktober 2004 av x-ray-cat Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Nå skal vi se.. Jeg har sent mail til compal flere ganger og fått samme brukernavn og passord til ftp en så jeg regner med at den er public.. Compal's FTP Server ***************** Address : ftp.compal.com Account : sales030 Password : sales030 Path : sales\sales3\ x-ray-cat: Jeg har kjøpt min hos WB, ta kontakt med de så får du sikkert en ren barebone. Hvis du ikke er så stor fan av de så ta kontakt med Digital Impuls. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Okey. Men hvordan oppgraderer du Biosen hvis du ikke har diskettstasjon? LURER PÅ HVORDAN DET GJØRES PÅ BÆRBAR. Jeg mangler diskettstasjon på en stuepc jeg trenger å oppgradere biosen på.. Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Til X ray cat: Brenn ein bootable CD med den nye Biosen og evnt. "bios oppgraderingsprogram (flash?)" i Nero... Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Til X ray cat:Brenn ein bootable CD med den nye Biosen og evnt. "bios oppgraderingsprogram (flash?)" i Nero... Har du gjort det selv? Må jeg velge noe spesielt biosoppsettet også? Lenke til kommentar
Bretleon Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hmmm, jeg finner ikke Bios oppdateringen for CL 56 jeg på siden til compal. Kun Cl 50,51,10 osv i Cl-serien. men ikke noe 56. Og siden jeg er ganske ny i faget så spør jeg en gang til, hva skal jeg med ny Bios? går pc`n merkbart fortere? mer stabilt ? fint hvis noen kan svare. bret L Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 er vel "CL 561" det går under på ftpen Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kan kanskje sømme seg å utnytte denne tråden til å stille samme spørsmål om CL50 BIOS. Har ikke oppdatert den selv, men vet ikke om den trenger å oppdateres. Og som det er blitt spurt om allerede; vil en BIOS oppgradering utgjøre en betydelig forbedring av ytelse eller lignende? Er der noen gode grunner til å oppgradere? - Karl "en som ikke vet så mye om bios" Yngve Lervåg Lenke til kommentar
Klyngve Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg prøver igjen: Er det noen gode grunner til å oppgradere BIOS? Jeg har funnet en versjon 2.0, og tror jeg har 1.0 selv: http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm Og kan jeg, med CL50, bruker de driverne som ligger ute for CL56 på linken i post #2 (eller noen av de?)? Jeg har lett fram endel gode drivere, men chipsetdrivere for eksempel... Lenke til kommentar
Leoric Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Kommer ikke inn på ftp.compal.com... Jeg har en CL56, og er interessert i å få oppdatert BIOSen. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Nei jeg kommer heller ikke inn, send en mail til de eller så går du til http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=318005&hl= jeg la ut biosen der lenger nede Lenke til kommentar
zarz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Er driverne man finner på ftp serveren til compal er vel stort sett bare bios og grafikkort..? Passer biosenen du finner der til alle CL56 pc'er, uansett om det er f.eks Zepto eller Multicom? Lenke til kommentar
zarz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 CL56 drivere Nyere enn Whitebox sine drivere hvertfall... BIOS upgrade Går det ann å bruke alle driverne fra Zepto CL56 på en CL56 fra Multicom, Whitebox etc.? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Ja, det funker bra. Alle maskinene er identiske, bare solgt under flere navn/merker. Legg merke til at cd-rom/Dvd, og nettverkskortdrivere kan være forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå