kake_fredrik Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 jeg har en amd xp 3000+Barton, og nå idag sluttet viften å fungere dvs. at den går på 2-300rmp pluttselig fikk jeg blå skjerm og jeg restartet uten og tenke noe over det. men i det den går igjenom memory test og de greiene der ser jeg at cpu er 96grader er cpuen brent eller? evt. må jeg jo kjøpe ny vifte Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvis cpu hadde vært brent så hadde du ikke klart å komme til noen memory test... Men jeg ville ikke kjørt cpuen alt for lenge uten vifte nei! Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jeg har en amd xp 3000+Barton, og nå idag sluttet viften å fungere dvs. at den går på 2-300rmp pluttselig fikk jeg blå skjerm og jeg restartet uten og tenke noe over det. men i det den går igjenom memory test og de greiene der ser jeg at cpu er 96grader er cpuen brent eller? evt. må jeg jo kjøpe ny vifte ikke bruk pc'en før du har fått på ordentlig kjøling igjen... da risikerer du at den kan få varige skader. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Er du heldig, så har hovudkortet klart å slå av før prosessoren tar skade. Få tak i ei ny vifte, sleng den på, og sjå kva som skjer. Det er faktisk det einaste eg kan foreslå. Endret 21. oktober 2004 av zeph Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Starta du opp PC'en etter at vifta gikk? Det var jo lurt... Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 skaff deg ei ny vifte ja, dette er jo et prakteksempel på hvorfor innebygd temperatur sikring er en fin ting. Transistorene inne i cpu'en begynner ikke å smelte før de kommer opp i 150 grader, så det er enda litt mere som skal til for at du skal klare å brenne den. har du sjekket om det har kommet noe inn i viften som senker hastigheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå