Gå til innhold

hjelp! har jeg brent cpu?

Anbefalte innlegg

jeg har en amd xp 3000+Barton, og nå idag sluttet viften å fungere dvs. at den går på 2-300rmp pluttselig fikk jeg blå skjerm og jeg restartet uten og tenke noe over det. men i det den går igjenom memory test og de greiene der ser jeg at cpu er 96grader :cry: er cpuen brent eller? evt. må jeg jo kjøpe ny vifte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har en amd xp 3000+Barton, og nå idag sluttet viften å fungere dvs. at den går på 2-300rmp pluttselig fikk jeg blå skjerm og jeg restartet uten og tenke noe over det. men i det den går igjenom memory test og de greiene der ser jeg at cpu er 96grader :cry: er cpuen brent eller? evt. må jeg jo kjøpe ny vifte

ikke bruk pc'en før du har fått på ordentlig kjøling igjen... da risikerer du at den kan få varige skader.

Lenke til kommentar

skaff deg ei ny vifte ja, dette er jo et prakteksempel på hvorfor innebygd temperatur sikring er en fin ting.

Transistorene inne i cpu'en begynner ikke å smelte før de kommer opp i 150 grader, så det er enda litt mere som skal til for at du skal klare å brenne den. har du sjekket om det har kommet noe inn i viften som senker hastigheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...