John-Arne Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 I jobben min trenger jeg en bærbar med com port for å kommunisere med eldre CNC-maskiner og PLS'er uten nettverkskort. Er det noen som har tips om hvilke leverandører som fremdeles har dette og ev. spesifikke maskiner? Bør ikke være svindyrt da det er av egen lommebok dette skal finansieres. Har testet laptopper med portreplikator og det fungerer på ca 3 av 4 maskiner, men jeg trenger en som fungerer på litt fler. www.cnc-service.no Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Så vidt jeg vet er det bare IBM som fortsatt leverer laptoper med god, gammeldags COM-port. Du kan evt. lete etter noe brukt. Lenke til kommentar
christt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva med en USB til serial adapter? Blir det for tungvindt? Lenke til kommentar
John-Arne Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva med en USB til serial adapter? Blir det for tungvindt? Det fungerer i 3 av 4 tilfeller. På de eldste maskinene må jeg boote opp i gode gamle DOS for å kjøre overføringsprogrammene. Lenke til kommentar
knut Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Søk i produktguiden vår http://produkt.barbara.no HP NC6000, Dell Latitude D400, D600 osv er gode og solide maskiner som har com-porter. Det finnes mange andre som du kan finne i produktguiden vår. Lenke til kommentar
pr Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 DELL sine bærbare har rs232 port. Bl.a 8600. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) [kikke bak på maskinen sin] HP nc6000 har seriellport.. [/kikke bak på maskinen sin] Endret 21. oktober 2004 av jendor Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 F-S sin lifebook serie har serieport. Min ibm t41 har ikkje, men det kan fikses via docking eller pcmcia. (usb>rs-232 er noko herk da ein ikkje får ein ekte serieport) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå