siNch Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har en kabelinternett tilkobling som jeg skulle ha delt på 2 pcer i huset. Skulle gjerne gjort dette trådløst. Den ene PCen står i kjelleren ved internettuttaket og den andre står på loftet, 2 etasjer over. Hva trenger jeg? Tenkte å gjøre dette super billig og lurer på om jeg greier meg med dette: - 2stk trådløse nettverkskort hos komplett - 1stk trådløs router hos komplett Håper på hjelp! Lenke til kommentar
headbull Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Du må nok ha en trådløs router med wlan... Du må få delt linja på en måte også.. Kanskje du har router fra før, da går det jo fint selvfølgelig EDIT: Ups Endret 20. oktober 2004 av headbull Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 headbull: Det han linker til er også router, i tillegg til at den har WLAN. Lenke til kommentar
headbull Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja, da skal det vell fungere fint det da Må lære meg å lese skikkelig jeg Lenke til kommentar
siNch Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Ja, da skal det vell fungere fint det da Må lære meg å lese skikkelig jeg Hmm , så da er det vel dette jeg trenger? - Kobler kabelmodemet til trådløsrouteren (gjøres vel med vanlig nettverkskabel?) - Kobler 2 pcer med trådløse kort til routeren (vanskelig å sette opp? frekvens?) Og da skal det være mulig å surfe samtidig med begge, eller eventuelt bruke en om gangen? Hehe - n00b jeg Håper nok en gang på svar! Endret 20. oktober 2004 av siNch Lenke til kommentar
mikehunt Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Da kan du surfe hele tida med begge to, og routeren er alltid online. Mæget praktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå