RMJ Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) På tide å skaffe seg ny printer da den gamle (Lexmark Z52) har sagt takk for seg. Har sjekket ut fire printere, og håper at jeg kan få noen kommentarer fra brukere som har en av disse printerene. Canon Pixma IP4000 Canon Bubblejet i865 HP Photosmart 5850 HP Photosmart 6540 Hvilken er best? Endret 20. oktober 2004 av RMJ Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har en Canon iP4000 og er veldig fornøyd. Om den er bedre enn de andre du nevner kan jeg ikke uttale meg om, men bildene den printer er bra nok i massevis for mitt behov. På Canon sine sider kan du bestille et prøveprint av et av dine egne bilder og bedømme kvaliteten selv. Jeg leste endel tester før jeg kjøpte den, og synes den lever opp til forventningene fra testene som en god allroundprinter som ikke koster altfor mye. Jeg liker godt at den har egen skuff til fotopapir i tillegg til arkmateren så man slipper å bytte papir stadig vekk. Printing på CD plater fungerer også bra. Jeg har kun hatt den i en ukes tid, så jeg kan ikke uttale meg om levetid på skriverhode og blekkostnader. Lenke til kommentar
ymerguer Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei, du skriver: [quote]Canon Pixma IP4000 Canon Bubblejet i865 HP Photosmart 5850 HP Photosmart 6540 Hvilken er best?[/quote] Canon Pixma iP4000 er arvtageren til i865, og tilbyr mer vesentlig mer funksjonalitet (tosidig utskrift, integrert CD-R-enhet, samt 2 arkskuffer). Mekanikken og skrivehodeteknologien er så og si den samme, så det skal ikke bli forskjeller i kvalitet (muligens driverne er bedre). Les test av iP4000 her: [url="http://akam.no/art.php?artikkelid=9956"]test av iP4000 på Akam.no[/url] Jeg vil umiddelbart si at du burde satse på Pixma iP4000 (som Produktguiden viser er også iP4000 billigere enn i865). Når det gjelder de andre skriverne du nevner, har det nok gått litt fort i svingene... HP Photosmart 5850 og 6540 heter i virkeligheten HP Deskjet 5850 og 6540. De er først og fremst tenkt som maskiner til utskrift av tekst (leveres som standard med sort patron + tri-color patron - og ikke fotopatron). Deskjet 5850 har innebygget trådløst nettverk, men er ellers en eldre modell som er på vei ut. Deskjet 6540 er rask på vanlige dokumenter (sort/hvitt, presentasjoner, websider, osv.), men ikke fullt på høyde med iP4000 når det gjelder hastighet på fotoutskrifter. Dersom du vil ha trådløst nettverk kan du enten se på iP4000R, eller HP Deskjet 6840, som har dette som standard. Ellers gjelder det som alltid en vurdering mellom blekkpatron/tank-teknologi: - HP har integrert skrivehode: Positivt fordi patronen ikke tørker ut ved lengre tids "skrivertørke" - men dyre i innkjøp (samt at du kan risikere å kaste en tri-color tank som ikke er tom for alle fargene). - Canon har separate og gjennomsiktige tanker for blekk. Bedre økonomi i dette, men det oppstår problemer ved lengre tids "skrivertørke". Håper dette var oppklarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå