henrik^ Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann! Jeg håper dere ikke blir sure om jeg spør om litt mac-programvare her? Tenkte dette var stedet å spørre siden det går ut på det samme og samme verktøy blir brukt. Problemet er det at jeg gjerne kunne tenke meg å koble meg til MSN på skolen, noe som virker umulig med de msnklientene man kan bruke i OSX (Windowsmaskinene klarer å koble seg til). Det jeg da tenkte var å sette opp en SSH tunnel til linuxmaskinen min hjemme, er det mulig eller har jeg misforstått det helt? Tenkte eventuelt å bruke dette programmet. Noen som vet? Mvh Henrik Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har jeg forstått riktig: du bruker MacOS X på skolen men sliter med å bruke MSN? Har du prøvd aMSN (funker ihvertfall fett på linux) (Hørtes litt tungvint ut å sette opp en ssh tunnel bare for dette, men for all del...) Endret 20. oktober 2004 av Langbein Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 jau, bruker min herlige Ibook.. Joda, tungvint er det, men litt morsomt å se om jeg får det til også, er mest for erfaringens skyld. Så det er mulig altså? (har prøvd 3 klienter, ingen får det til) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Prøvd å kjøre MSN-klientene gjennom en proxy på internett som kjører på port 80? Det SKAL funke. Sjekk www.publicproxyservers.com for noen åpne servere. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 i kommandolinja: ssh <server hjemme> -L 1863:<msn server>:1863 Og koble til 127.0.0.1 i msn klienten. Det burde vel fungere..? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg skal prøve ut så fort som mulig! takk for hjelpen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Mitt lille triks (min laptop er en ikke fult så hærlig compaq, som kjører det absolutt hærlige Linux): SSH til en burk som står hos en kamerat hos meg, og starte GAIM der. ssh -X kyrre@home.***** logge inn $gaim & *Poff* gaim kommer opp på skjermen Dette krever at X11 er installert, men det følger da med på Mac? Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) X11 er mulig å installere ja! Tusen takk for tipset, da har jeg jo flere muligheter! (og jeg elsker GAIM) EDIT: Jeg testet nå X11 forwarding, og det fungerer utmerket! Takk for hjelpen Mulighetene er uendelige.. Endret 22. oktober 2004 av henrik^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå