Gå til innhold

OS disken min bruker 1.62GB for mye?

elatuz

Anbefalte innlegg

Jeg innstalerte nettopp Windows på nytt, og bestemte meg for å dele OS disken min i to.

Da lagde jeg en partisjon på 5GB til Windows og resten til Programmer etc.

Når jeg ser på properties til disken oppgir den at den bruker 4,34GB av 5GB

Men hvis jeg markerer alle mappene på disken blir det totalt 2,72GB.

Er dette normalt? Hva er grunnen til dette?

Mvh: Erlend

Endret av elatuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så dette er normalt?

Da vil det si at windows har en størrelse på (2,35GB+1,62GB) 3,97GB?

Da lager jeg nok en større partisjon til Windows neste gang, for det er jo anbefalt å ha endel ledig plass på OS disken, og nå er det bare 671mb free.

EDIT: Nå gjorde jeg det sånn at jeg viser sjulte mapper, og da fikk jeg samme diskbruk når jeg markerte mappene, som i properties. Takk for hjelp :thumbup:

Endret av elatuz
Lenke til kommentar
hater den funksjonen i norton, det var alltid det første jeg skrudde av. det kan skrus av ved å høyreklikke på søpplebøtta.

men nå bruker jeg Nod32 i stedet, mye bedre...

Jeg vet at det går ann å skru av, og jeg har også gjort det. men det forsvant hvis ikke helt. Men norton har jo vert av/instalert flere ganger, og har ikke formatert "warez"

diskene mine på en stund. Brukte Nod32 en stund jeg og, men det ga meg feilmelding i

shut down som var veldig irriterende. tenkte jeg skulle prøve Kaspersky nå.

Lenke til kommentar

jeg vil ikke ha mindre enn 30 gb på os disken fordi jeg installerer alt på den

liker det best slik

blir det kødd på windows og jeg må formattere så slipper jeg å lete på andre partisjoner etter instalerte programmer for å slette dem også

vanlig oppsett er 30-40 gb til os +1-2 partisjoner til avhenigig av diskstørrelse

syns jeg har best kontroll slik

vil anbefale deg å flytte swapfila til en annen partisjon da du går fort tom for plass med bare 5gb

du finner instillingene under kontrollpanel->system->virtuelt minne eler noe sånnt

Lenke til kommentar
jeg vil ikke ha mindre enn 30 gb på os disken fordi jeg installerer alt på den

liker det best slik

blir det kødd på windows og jeg må formattere så slipper jeg å lete på andre partisjoner etter instalerte programmer for å slette dem også

vanlig oppsett er 30-40 gb til os +1-2 partisjoner til avhenigig av diskstørrelse

syns jeg har best kontroll slik

vil anbefale deg å flytte swapfila til en annen partisjon da du går fort tom for plass med bare 5gb

du finner instillingene under kontrollpanel->system->virtuelt minne eler noe sånnt

Jeg tror jeg likesågodt formaterer på nytt. Er ikke mange dagene siden jeg gjorde det, så er ganske fresh install enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...