Stig-Arne Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 I den siste tiden så har bilen min være sinnsykt tungstartet når den er kald. Det blir bare verre og verre jo kaldere det er. Saken er den at, når motoren har blitt kald.. f.eks stått over natten, og jeg så skal starte om morgenen igjen, så er det slik at de 4-5 første omdreiningene er det så vidt at han klarer å hive rundt motoren, men det kommer seg etterhvert. For dere som har pioneer radio, så er det slik at pipelyden for displayet kommer på før den starter, og det er jo noen sekunder det.. visst dere fatter. Men, når motoren er varm, så er den like lettstartet som den normalt har vært. .. Har sjekket ladespenningen og den ligger på 14.5 V, direkte på dynamo med fulllys, og varmeapp. på Ut på batteriet ligger den på 14.2 Så problemet ligger ikke i at den lader batteriet for dårlig. Batteriet er i tipptopp stand, alle cellene ligger over 1.25, og vann er det nokk på.. Batteriklemmen er helt rene, så irr er ikke problemet der. Eneste jeg har fundert på er om at det kan være irr på kontaktene til startmotoren, er det ett reelt problem? Har også fundert på om starmotoren rett og slett begynner å bli slitt, at den sliter med å hive rundt en kald motor. . Forslag på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
benknude Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det kan være pluggene som er dårlige.. Er det chock på bilen? viss det er det så kansje det er den som har gått seg en tur.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Sjekk kablene/kontakter fra batteriet til startmotoren(fri for eiring osv.) Virker som om amperene/volten forsvinner underveis... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Det kan være pluggene som er dårlige.. Er det chock på bilen? viss det er det så kansje det er den som har gått seg en tur. Som jeg skrev i topic, 1,7 i, som vil si injection motor, og dermed ikke noe choke her nei. humm.. pluggene ja, men motoren skal jo ikke gå så sinnsykt tungt rundt selv om pluggene er dårlige. Er ikke så voldsomt lenge siden sist de var skiftet. Amper ja, men da skulle jo han ha klart å dratt rundt lett de førse omdreiningene, men avtatt litt etter litt.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Sjekk pluggkablene, og evt fordelerlokket... På min 740 ville den ikke starte så lett da kjølevæsken var litt for dårlig... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) edit: dobbelpost Endret 21. oktober 2004 av Osse-Mon Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Det høres ut som starteren holder på å brenne. Har vert borti samme problemet før. Ettersom det har kommet gradvis så kan det være at starteren holder på å brenne opp. Når starteren begynner å bli dårlig så bruker den mye strøm samtidig som den blir svak og det mærkes best når motoren er treg å dra rund. Når motoren er varm er den lett å få rundt og starteren klarer det uten problemer. Prøv å få sjekket den på et verksted. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Var akkurat det jeg fryktet... Verksted?? nei vettu hva, betaler ikke blodsugerene penger for å sjekke en starter.. Får vel finne meg en ny en. Takk for alle tips og råd Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Du kan jo starte med å åpne starteren og se om viklingene er svart inni og lukter svidd. På den starteren jeg hadde problemer med såg lakken på viklingene ut som den var kokt og luktet svidd. I mitt tilfelle stoppa det seg selv ved at startreleet slutta å legge inn. Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Du får satse på at det bare er dårlig kontakt Er rimelig enkelt å ta av starteren selv, ikke no særlig å gjøre feil. Husk bare å koble fra batteriet Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) vel, på en 440 er det ikke noe lett jobb, er pokkern så trangt bak der, grenrørene til eksosen. og der ligger det ett pokkerns deksel over starmotoren, der grenrørene selvfølgelig dekker den siste skruen.. ting skal pokkern meg ikke være enkelt.. Kom til å tenke på en ting til, problemet oppdaget jeg egentlig for en god stund siden, påsken i fjor tror jeg det var, da jeg startet bilen, så blinket det pokkern så mye i dashbord lysene, men tenkte ikke mere på det da, da bilen startet.. men, får håpe det er dårlig kontakt edit: men for en brukt startmotor er det jo ikke rare prisen, en 500 lapp, så store tapet på en "ny" en er det jo ikke Endret 21. oktober 2004 av Stig-Arne Lenke til kommentar
eab Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Heh, trangt sier du.. Jeg måtte av med ett motorfeste og eksosmanifoilen da jeg bytta starter på en bil med tverrstilt v6, automat og fwd. Knota mye da ja. Husk å sett på plass dekselet over startmotoren! Det er sannsynligvis et varmeskjold for å beskytte starteren. Blir det for varmt til starteren trives den ikke Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 jeg vet jeg vet.. får se hva jeg finner på i helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå