Gå til innhold

Knust Prosessor muligens?

sness

Anbefalte innlegg

Jeg har skiftet hovedkort og når jeg har satt alt sammen, så får jeg ingen start på systemet igjen. Hovedkortet lyser som det skal, jeg lurer på hva som kan være feil, og om det kan være prosessoren som er blitt knust? Ville systemet vært helt dødt om dette var tilfellet? Lurer på hva annet som evnt kan være feil.

Håper noen kan svare meg på dette raskt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har skiftet hovedkort og når jeg har satt alt sammen, så får jeg ingen start på systemet igjen. Hovedkortet lyser som det skal, jeg lurer på hva som kan være feil, og om det kan være prosessoren som er blitt knust? Ville systemet vært helt dødt om dette var tilfellet? Lurer på hva annet som evnt kan være feil.

Håper noen kan svare meg på dette raskt.

nei, da ville pc'en startet opp, men begynt å pipe. Prøv å jumpstart psu ;)

Lenke til kommentar

har du ødelagt CPU, (kommer ann på hk) enten ved å ha brent den, eller knust core, så vil ikke det skje noe, maskinen vil bare starte men ingenting skjer, intet skjermbilde.

Det opplevde jeg når jeg brente min duron 1.2 ghz, så å si at det ikke er cpu, kommer helt ann på hk

Lenke til kommentar
Tusen takk Vizla. Kan du svare meg samtidig på hvorda jeg jumpstarter PSU? På forhånd takk  :)

hvis du holder 12V ledningen mot deg ( socketen som settes i hk ) med den "tappen" på siden opp, vist mot deg, så er det de 2 som er rett til høyre for den. ( den som er rett under til høyre, og den til høyre )

edit.. heh kansje si hva du skal gjøre.. haha

Finn frem en binders, rett den ut, sett en ende i vær av hullene.

*another edit* merk at for å skru av psu'en igjen, drar du bare ut binders ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Tusen takk Vizla. Kan du svare meg samtidig på hvorda jeg jumpstarter PSU? På forhånd takk  :)

hvis du holder 12V ledningen mot deg ( socketen som settes i hk ) med den "tappen" på siden opp, vist mot deg, så er det de 2 som er rett til høyre for den. ( den som er rett under til høyre, og den til høyre )

Tusen takk for tipset :) Strømforsyningen funka fint, det som er problemet er at ingenting skjer når jeg forsøker å skru på maskina, akkurat som om av og på knappen ikke fungerer. Jeg skal prøve å sette inn det gamle hovedkortet nå for å teste om det funker da.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipset :) Strømforsyningen funka fint, det som er problemet er at ingenting skjer når jeg forsøker å skru på maskina, akkurat som om av og på knappen ikke fungerer. Jeg skal prøve å sette inn det gamle hovedkortet nå for å teste om det funker da.

gjør du samma på hk ( da med psu koblet til ), dra ut ledningen til av/på, og fest en binders på disse 2 pinnene, se om hk starter opp da.

Lenke til kommentar

Har montert det gamle igjen her nå. Det funker helt fint, så virker som om det er noe med det nye kortet som er galt. Henta hovedkortet idag, så er vel en produksjonsfeil eller lignende. Grunnen til at jeg skulle bytte i utgangspunktet var fordi det har skjedd noe med lyden. Den skal fungere, men får ikke ut noe lyd fra lydutgangen. Fatter ikke hva det kan være. Skal starte en egen tråd om det nå der det hører mer hjemme. Kanskje litt billigere å finne ut hva det er enn å kjøpe nytt hovedkort :]

Men takk så mye for hjelpa :)

Lenke til kommentar
Har montert det gamle igjen her nå. Det funker helt fint, så virker som om det er noe med det nye kortet som er galt. Henta hovedkortet idag, så er vel en produksjonsfeil eller lignende. Grunnen til at jeg skulle bytte i utgangspunktet var fordi det har skjedd noe med lyden. Den skal fungere, men får ikke ut noe lyd fra lydutgangen. Fatter ikke hva det kan være. Skal starte en egen tråd om det nå der det hører mer hjemme. Kanskje litt billigere å finne ut hva det er enn å kjøpe nytt hovedkort :]

Men takk så mye for hjelpa :)

kk.. nå tikker'n å går ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...