Gå til innhold

Ny oppgradering 4-6k


Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg skal snart kjøpe en oppgradering til min pc,

 

Pc'en jeg har fra før av er denne:

Kabinett: aopen hq08 (Moddet)

CPU: amd athlon 2200+

HK: epox 8krai kt 600

RAM: twinmos 512 PC2700

Grafikk kort: gainward gf 4 8x

Hardisk 1: seagate barracuda 40 GB 7200 RPM

Hardisk 2: Maxtor 80 GB 7200 RPM

Msi brenner og dvd-rom

 

Så til spørsmålet hva burde jeg oppgradere?

 

NB: spill jeg skal spille CS 1.6, Battlefield, HL2, CS:S, og sikkert andre spill

 

Håper På Gode Svar :thumbs::w00t::D

Endret av hello100143
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Bare tull å bruke 4000 på skjermkort. Da får du minst for pengene.

 

Behold kortet du har, det holder fint i ett år til. Det er cpu kraft du trenger her altså!

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 2700.-

Abit AV8-3rd Eye Hovedkort for S939 KT800PRO, 1125,-

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB 1565

også 512 pc3200 ram rundt 750 kroner.

 

dette kommer på rett over 6 lapper.

 

Det absolutt lureste du kan gjøre nå er å gå for AMD64, og bli kvitt disse socket a sakene, de er på vei ut nå. Og det oppsettet du har her er kraftig nok lenge! Skjermkortet er litt gammelt, men gir deg mye for pengene.

 

Så, i din prisklasse er dette det beste du får til...jeg har ikke sjekket ut intel for jeg har ingen anelse hva som skjer på den fronten fortiden...det må noen andre gjerne gjøre.

 

Lykke til med valget.

 

Ikke gå for socket a...det er gammelt og lite fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Heisann! Bare tull å bruke 4000 på skjermkort. Da får du minst for pengene.

 

Behold kortet du har, det holder fint i ett år til. Det er cpu kraft du trenger her altså!

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 2700.-

Abit AV8-3rd Eye Hovedkort for S939 KT800PRO, 1125,-

Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB 1565

også 512 pc3200 ram rundt 750 kroner.

 

dette kommer på rett over 6 lapper.

 

Det absolutt lureste du kan gjøre nå er å gå for AMD64, og bli kvitt disse socket a sakene, de er på vei ut nå. Og det oppsettet du har her er kraftig nok lenge! Skjermkortet er litt gammelt, men gir deg mye for pengene.

 

Så, i din prisklasse er dette det beste du får til...jeg har ikke sjekket ut intel for jeg har ingen anelse hva som skjer på den fronten fortiden...det må noen andre gjerne gjøre.

 

Lykke til med valget.

 

Ikke gå for socket a...det er gammelt og lite fremtidsrettet.

:nei:

 

Du mener han skal oppgradere til et 9600XT? Det er ikke verdt pengene, synes jeg.

 

Og hvorfor socket 939 og billig ram? Synes det er andre forslag her som er mye bedre enn ditt, imho.

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz S939 2590

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR 1199.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Totalt: 3789.01

 

 

Spar videre til Minne og Grafikk-kort

Lenke til kommentar

hei fredrikrb!

 

Billigram og 9600 XT er det som skal til når han bare har X penger. Du får heller gidde å ta deg tid til å sette opp ett selv da.

 

S 939 er den siste socket'en til AMD, det er mest fremtidsrettet. Billig ram er helt greit så lenge det funker, og som regel gjør det det altså. Men det er klart, han må gjerne gå for ett 754 oppsett også altså. Det er kraftige saker det også, men ikke så fremtidsrettet som 939 er.

 

Og hvis du ser på hva han har fra før, så er det milevis fra det han har...

 

Jeg vil si at enten dette oppsettet, eller ett tilsvarende 754 oppsett er the way to go.

 

Kom gjerne med noen gode forslag du altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...