Gå til innhold

Lysstyrke på skjerm

olar0701

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000 15" XGA og er godt fornøyd med den, bortsett fra skjermen. Sammenlignet med min 17" Samsung syncmaster 173 T er det som "natt og dag" i forskjell.

Skjermen er mye mørkere på min bærbare uansett innstillinger. Den er fullt ut brukbar, men jeg hadde forventet meg litt mer må jeg innrømme.

Muligens er jeg kravstor, men det er kanskje urettferdig å sammenligne med en statsjonær LCD skjerm ? Dette er min første bærbare så jeg har ikke noe å sammenligne med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok stor forskjell på en god skrivebordsskjerm og en laptop (men noen få unntak)...

Dette skyldes mange faktorer, bl.a. at laptopen skal kunne gå på batteri og dermed ikke kan suge veldig mye strøm. Det er også mindre plass til skjermkomponenter i en laptop mm.

Lenke til kommentar

Det er nok som L03VIk sier at strømøkonomisering gjør at lysstyrken ikke blir optimal på en bærbar i denne prisklassen. Nå har jeg forrsten passert 3 timers jobbing med div. surfing, cd-brenning og annet snacks og jeg har enda 25 % batterikapasitet igjen, så da får jeg heller leve med en ikke helt optimal skjerm :yes:

Lenke til kommentar

Har selv en Amilo D1840 Wide. Tror den har samme skjerm som din. Jeg ble egentlig positivt overrasket over skjermen, men det var vel mest fordi min gamle CRT sugde big time. En ting jeg har merket meg er at skjermen er lys og fin så lenge strømkontakten er i. Når maskinen går på batteri dempes lysstyrken betraktelig.

BTW, din batteritid kan jeg bare drømme om, klarer maks 1 1/2 time :thumbdown: , men som skrivebordserstatter er den grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...