Gå til innhold

Tele2: Får ikke mottat MMS fra Telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stod ikke hvilken telefon hun hadde, men jeg har hjulpet en med samme problem før på en Nokia 3200 (da var dt Tele2 sitt oppsett som hadde skylden). På en Nokia 3200 stod det : Tillat mottak av multimediemeld.: Hjemmenettverk (eller Tele 2 husker ikke helt), prøv å forandre dette til ja. Hvis hun har en annen mobil så kan du jo forsøke å finne noe som ligner. Hvis dette ikkegår så ville jeg klaget til Tele2 som er operatør.

Lenke til kommentar
På en Nokia 3200 stod det : Tillat mottak av multimediemeld.: Hjemmenettverk (eller Tele 2 husker ikke helt)

Det kan være dette som er grunnen ja. Når man har nye Tele2 simkort så roamer man på Telenor sitt nett. Akkurat som om man skulle vært i Sverige og bruke telia sitt nett til å sende mms.

 

Det kan derfor være at hvis man har på, motta/send mms kun når man er i hjemmenettverk, så vil telefonen tro at man er i utlandet, og ikke laste ned/opp meldingen.

 

Endel ting Tele2 ikke tenkte på når de gikk over til å bli virtuell telefontilbyder, med egne servere, isteden for å leie av Telenor/netcom som alle andre opertører gjør....

Lenke til kommentar
Det stod ikke hvilken telefon hun hadde, men jeg har hjulpet en med samme problem før på en Nokia 3200 (da var dt Tele2 sitt oppsett som hadde skylden). På en Nokia 3200 stod det : Tillat mottak av multimediemeld.: Hjemmenettverk (eller Tele 2 husker ikke helt), prøv å forandre dette til ja. Hvis hun har en annen mobil så kan du jo forsøke å finne noe som ligner. Hvis dette ikkegår så ville jeg klaget til Tele2 som er operatør.

Hei!

Hun har en T610, og det med hjemmenettverk etc. har jeg prøvd. Som sagt, MMS fra Netcom kommer fram, men ikke Telenor. Og som dere vet er helt håpløst å ringe Tele2-kundeservice... De jo faktisk ingenting...

Lenke til kommentar

Vet åssen Tele2 er påkundeservice, helt elendig. Men venninnen din er ikke helt tapt. Det hun skal gjøre er å skriftlig klage til Tele 2 gjennom mail eller brev. Skriv da at dere ikke får til MMS mottak fra Netcom og at Tele 2 i følge gjeldende avtalevilkår pkt3 å levere tjenesten fulverdig.

 

. TELE2s YTELSER - LEVERINGSTIDSPUNKT

Tele2 plikter å levere tjenesten innen den tid, i det omfang og med den kvalitet som fremgår av Tele2s tilbud, etter å ha mottatt bestilling fra Kunden i henhold til gjeldende rutiner.

 

Deretter skriver du at hvis dere at hvis de ikke ordner opp i mottak av MMS fra NetCom krever dere prisavslag på tjenesten fordi den ikke er fullverdig. Jfr avtalevilkårene pkt 12.3

 

12.3 Prisavslag

Dersom Kunden ikke kan benytte tjenesten på grunn av feil eller mangler som er Tele2s ansvar, har Kunden krav på forholdsmessig prisavslag.Prisavslaget er under enhver omstendighet begrenset til fastavgiften for den aktuelle tjeneste i gjeldende avregningsperiode.

 

Deretter må dere kreve retting av dette i følge avtalevilkårene pkt. 12. 1

 

12.1 Reklamasjon

Kunden plikter å reklamere til Tele2 innen rimelig tid etter at Kunden har oppdaget eller burde oppdaget feil eller mangler ved tjenesten. Dette skal skje til Tele2s kundetjeneste.

 

Før feil meldes til Tele2 skal Kunden selv undersøke om feilen skyldes Kundens eget utstyr. Tele2 kan kreve dekket omkostninger forbundet med Tele2s feilsøkning dersom Kunden melder om feil som ligger utenfor Tele2s ansvarsområde.

 

Deretter skriver dere at hvis ikke dere får svar innen x antall dager (14 dager er helt utmerket) og denne feilen ikke blir rettet opp så blir saken sendt til forbrukerrådet.

 

Men prøv alt dere kan for å få det til først, last ned nye innstillinger (prøv å laste ned MMSførst deretter GPRS og deretter omvendt. Virker ikke dette og dere ikke får svar\ hjelp av kundeservicen deres kan dere skrive inn ovenstående klage til dem. (Formulert med egne ord.

 

Avtalevilkårene finner dere på www.tele2.no

Lenke til kommentar
En vennine har Tele2 abonnement (med nytt sim-kort), Tele2 mms-oppsett og får sendt MMS, men bare mottat MMS fra tele2 og netcom sitt nett. Ved MMS fra Telenor mobil kunder kommer det bare opp "Kommunikasjonsfeil".

 

Noen som opplever det samme?

Vet ikke om nummeret til din venninne er portert fra Telenor til Tele2, men hvis det er det så vil jeg tippe at problemet ligger hos Telenor. Følgende kan nemlig skje: Hvis Telenor ikke sletter nummeret i MMS databasen sin ved utportering så blir MMS aldri sendt fra Telenor til Tele2 fordi systemet tror at du fortsatt er Telenor kunde. MMS notifikasjonen derimot blir sendt riktig da denne går via SMS, og telefonen prøver da å koble opp til Tele2's server for å hente MMSen som ligger hos Telenor. Du får derfor "Kommunikasjonsfeil".

 

Det du må gjøre er å kontakte Tele2 å få de til å sjekke om nummeret ligger i MMS basen til Telenor(for det hjelper ikke å ringe TNM kundeservice, de kan ikke sjekke dette uansett).

 

Ikke 100% sikker påat dette er problemet, men det er verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...