bowelripper Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har kjøpt en ny pc, men får ikke bootet. Ingenting kommer på skjermen. Strømmen er på plass, for alle vifter går. Jeg får en lang pipetone etterfulgt av tre korte, deretter slår den seg automatisk av. POST Code Display viser 9.F. (som selvsagt ikke står i manualen). Har prøvd å fjerne alle kort og tilkoblinger og sitter nå bare igjen med prosessor. En P4 Prescott LGA775. Vil helst slippe å ta ut denne, eller kanskje jeg er nødt? Noen som kan komme med en hjelpende hånd? :-) B.R. Spesifikasjoner: Western Digital Caviar WD2000JD 200Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA Abit AA8 3rd Eye i925X 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX Intel Pentium 4 530 Prescott 3.0GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775 Kingston KVR533D2N4/512 512Mb DDR2 PC4200 533MHz Sparkle GeForce 6600GT 128Mb AOpen H600B Super MidiTower Black 350W ATX BenQ FP937s skjerm + + Endret 20. oktober 2004 av bowelripper Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kan nesten se ut som noe er feilkoblet, eller at psuen ikke strekker til, men det tviler jeg på. Kan være en mulighet å resette cmos. Måtte gjøre det selv på en splitter ny pc en gang for å få boota. Det kan jo å hende cpuen sitter på feil Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det et raskt søk på google gav meg var at dette er et ganske vanlig problem. Klarer du å komme deg inn i flash update menyen før boot sekvensen? I tilfelle ville jeg først prøvd å få oppdatert biosen. Hvis ikke dette hjelper vil jeg anbefale deg å prøve en kraftigere strømforsyning. Mange har hatt problemer med post code 9.f når strømforsyneren ikke klarer å levere nok strøm på 12v. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kombinasjonen av Prescott, DDR2 og geforce 6600 drar nok en del strøm. Få lånt deg en større PSU, eller send den inn igjen på angrefristen. Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er to strømforsyningskontakter på hovedkortet, jeg hadde bare satt i den ene. Nå som begge er satt i, får jeg bootet opp. Hadde jeg bare tenkt på det før jeg tok ut alt! Huff, for et slit! Takker for raske svar! Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hoho, glemte du den ekstra 12v kontakten? ikke rart den ikke bootet da! Les manualen neste gang, der står det at du må gjøre det nemlig!! Lenke til kommentar
bowelripper Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Hoho, glemte du den ekstra 12v kontakten? ikke rart den ikke bootet da! Les manualen neste gang, der står det at du må gjøre det nemlig!! Det har aldri vært to strømkontakter på tidligere hovedkort, så jeg trodde den andre var en "alternativ" kontakt ... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå