Gå til innhold

Får ikke bootscreen på splitter ny pc

bowelripper

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny pc, men får ikke bootet. Ingenting kommer på skjermen. Strømmen er på plass, for alle vifter går. Jeg får en lang pipetone etterfulgt av tre korte, deretter slår den seg automatisk av. POST Code Display viser 9.F. (som selvsagt ikke står i manualen). Har prøvd å fjerne alle kort og tilkoblinger og sitter nå bare igjen med prosessor. En P4 Prescott LGA775. Vil helst slippe å ta ut denne, eller kanskje jeg er nødt?

Noen som kan komme med en hjelpende hånd? :-)

B.R.

Spesifikasjoner:

Western Digital Caviar WD2000JD 200Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA

Abit AA8 3rd Eye i925X 4DDR2-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Intel Pentium 4 530 Prescott 3.0GHz Hyperthreading 1Mb 800MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket775

Kingston KVR533D2N4/512 512Mb DDR2 PC4200 533MHz

Sparkle GeForce 6600GT 128Mb

AOpen H600B Super MidiTower Black 350W ATX

BenQ FP937s skjerm

+ +

Endret av bowelripper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det et raskt søk på google gav meg var at dette er et ganske vanlig problem. Klarer du å komme deg inn i flash update menyen før boot sekvensen? I tilfelle ville jeg først prøvd å få oppdatert biosen. Hvis ikke dette hjelper vil jeg anbefale deg å prøve en kraftigere strømforsyning. Mange har hatt problemer med post code 9.f når strømforsyneren ikke klarer å levere nok strøm på 12v. Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...