Gå til innhold

Flashe skjermkortbios i windows ?

Vizla

Anbefalte innlegg

Har 2 defekte disketstasjoner, og windowscd'en går det ikke å bruke. ( har prøvd.. :\ ).

Noen måte man kan starte i ms-dos ( fra xp ) uten bootdisk, eller kan man flashe fra windows ( med cmd ), eller må jeg rett å slett få tak i en diskettstasjon et sted.. ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det går å flashe fra XP, men det er ikke så vanskelig å få tak i en diskettstasjon heller. :)

Det jeg skal gjøre, er å flashe til en modifisert bios fra originale jeg hadde, hvor jeg har gjort om fra 1.1V til 1.4V. Vet det skal fungere, men om det er mulig å flashe i xp, eller om xp vil skape problemer da ?

Lenke til kommentar
Vet ikke om det går å flashe fra XP, men det er ikke så vanskelig å få tak i en diskettstasjon heller. :)

Det jeg skal gjøre, er å flashe til en modifisert bios fra originale jeg hadde, hvor jeg har gjort om fra 1.1V til 1.4V. Vet det skal fungere, men om det er mulig å flashe i xp, eller om xp vil skape problemer da ?

Jupp, går det med ATi BIOS'er, WinFlash heter programmet. google er din venn :thumbup:

Lenke til kommentar

husker en gang da jeg flashet mitt gf 2 pro i windows xp jeg. Funket bra helt til jeg rebootet pc`en, da kom det ikke en gang bilde på skjermen. Så det var det kortet, men fikk nytt når jeg sendte det tilbake. Men vet ikke hvordan det er med dagens kort da men :roll:

Lenke til kommentar

har flashet mitt kort flere ganger med WinFlash, ikke noe problem!

Noen ganger ber den deg om å restarte for å prøve å flashe på nytt. Så da er det bare å restarte og prøve på nytt, da funker det som regel.

Men den har en regel, er ID på BIOS til skal flashe til den samme som er på skjermkortet flasher den ikke, logisk ;)

Lenke til kommentar

Jupp, går det med ATi BIOS'er, WinFlash heter programmet. google er din venn :thumbup:

funker det på nvidia.. ? :hmm:

Lenke til kommentar
funker det på nvidia.. ? :hmm:

Vet ikke om det er laget noen programmer for det til nVidia, men WinFlash er laget kun for å programmere ATi BIOS'er.

Og som atrax sier så har man websider, f.eks bootdisk hvor man kan laste ned imager for bootdisks ;)

Mn jeg tviler på at det ligger noen Win98 ISO'er ute... har vel en venn eller to? :thumbup:

Lenke til kommentar
funker det på nvidia.. ?  :hmm:

Vet ikke om det er laget noen programmer for det til nVidia, men WinFlash er laget kun for å programmere ATi BIOS'er.

Og som atrax sier så har man websider, f.eks bootdisk hvor man kan laste ned imager for bootdisks ;)

Mn jeg tviler på at det ligger noen Win98 ISO'er ute... har vel en venn eller to? :thumbup:

skal se om jeg får tak i en ny disketstasjon på jobben i morra.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...