absolute Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann! Jeg sitter med en litt eldre PC. Pentium 4 - 2 GHz (Dell) I denne maskinen har jeg et GeForce3 ti 500 skjermkort. Nå i det siste har vifta på dette skjermkortet begynt å lage lyder. Antagelig defekt vifte. Har blåst den ren flere ganger, uten at det har hjulpet. Denne ulyden er ikke behagelig å høre på i lengden, så derfor må jeg ha et nytt skjermkort. Det jeg lurer på, er om jeg kan sette in et annet skjermkort uten å måtte reinstallere OS? - Så lenge jeg holder meg til nVidia GeForce. Alle disse kortene bruker jo en og samme driver, stemmer ikke det? Har akkurat oppdatert til nyeste driver fra nVidia. Så da skulle det vel være greit å slenge inn et nytt, og litt mere moderne skjermkort? Hvilke kort bør jeg eventuelt velge, til denne ''gamle'' PC'en? Vil gjerne ha noe som er bra - Men det viktigste er jo at det passer, og fungerer bra sammen med resten av hardwaren! Noen som har peiling/erfaring her? Takker for hjelp.. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Alle disse kortene bruker jo en og samme driver, stemmer ikke det?Har akkurat oppdatert til nyeste driver fra nVidia. Så da skulle det vel være greit å slenge inn et nytt, og litt mere moderne skjermkort? du må nok uansett installere nye drivere til det skjermkortet, men det følger jo med Lenke til kommentar
uburen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Ta deg en kikk på Qxl. Der er det mange skjermkort til salgs til en fornuftig pris. Du kan tom få noen kroner for det gamle kortet ditt etter at du har fått deg nytt. Endret 20. oktober 2004 av uburen Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 det er ikka akkurat vanskelig og installere ny driver da! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Alle disse kortene bruker jo en og samme driver, stemmer ikke det?Har akkurat oppdatert til nyeste driver fra nVidia. Så da skulle det vel være greit å slenge inn et nytt, og litt mere moderne skjermkort? du må nok uansett installere nye drivere til det skjermkortet, men det følger jo med Tviler sterkt på at nyaste drivarar følger med dagens kort Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hva skal du bruke maskinen til? Spilling: Da anbefaler jeg Geforce 6800 LE til ca 2000,- Internett, surfing ect: Radeon 9600 bra billig kort. kan skaffes fra 500 til 1200,- Endret 20. oktober 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
absolute Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 det er ikka akkurat vanskelig og installere ny driver da! Nei det er ikke vanskelig, har akkurat gjort det. Jeg lurte egentlig bare på om disse kortene bruker samme driver. Det virket slik hvertfall, da jeg lastet den ned!? -- Hvilke kort bør jeg velge til min gamle sliter? Er det kort som ikke passer til min maskin, eller passer alle? Og er det bare å smekke inn nytt kort, og starte opp maskinen, laste ned ny driver, og installere? Eller blir det feil rekkefølge? Litt usikker her.. -- Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) -skru løs en liten skrue -trykkepå en plast ting -ta kortet forsiktig opp -putte det nye kortet nedi der det gamle var (plastikk tingen går igjen av seg selv -skru inn skrue --ferdig-- Edit: Innlegg: 1000 *stolt* Endret 20. oktober 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
absolute Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva skal du bruke maskinen til? Spilling: Da anbefaler jeg Geforce 6800 LE til ca 2000,- Internett, surfing ect: Radeon 9600 bra billig kort. kan skaffes fra 500 til 1200,- Jeg bruker maskinen mest til grafikk, og web-design. Men, det hender jo at et spill blir testet nu og da.. Så jeg vil gjerne ha noe som virker bra på spill også! Har tenkt litt på den du nevner, GeForce 6800, men jeg vet jo ikke hvordan det vil fungere på min maskin.. Lenke til kommentar
absolute Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 -skru løs en liten skrue-trykkepå en plast ting -ta kortet forsiktig opp -putte det nye kortet nedi der det gamle var (plastikk tingen går igjen av seg selv -skru inn skrue --ferdig-- Edit: Innlegg: 1000 *stolt* Ja, jeg vet hvordan jeg gjør det. Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg ville bare kjøpt et brukt Geforce4ti kort. burde være mulig å ta for 300kr. Det vil gi mye bedre ytelse. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva er resten av specs for din maskin? Tror et 6800 Le kort vil heve standarden betraktelig Lenke til kommentar
absolute Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hva er resten av specs for din maskin?Tror et 6800 Le kort vil heve standarden betraktelig Det er en Dell Dimension 8200 - Pentium 4, 2 GHz Hva slags hovedkort som sitter i den har jeg ikke snurring på.. Er det dette kortet du mener? http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108581 Tror du det vil fungere på min gamle boks? -- Lenge siden jeg har drevet med dette - Blir nesten litt flau her jeg sitter.. Skjønner at jeg burde ha fulgt med litt mer Endret 20. oktober 2004 av absolute Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du får vel ikke utnytte GPUèn på et 6800(le) kort så mye med en 2GHz CPU så et Radeon 9800 pro vil være et mer naturlig valg for deg... Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hva er resten av specs for din maskin?Tror et 6800 Le kort vil heve standarden betraktelig Det er en Dell Dimension 8200 - Pentium 4, 2 GHz Hva slags hovedkort som sitter i den har jeg ikke snurring på.. Er det dette kortet du mener? http://www.psdata.no/ps.asp?proddetail=108581 Tror du det vil fungere på min gamle boks? -- Lenge siden jeg har drevet med dette - Blir nesten litt flau her jeg sitter.. Skjønner at jeg burde ha fulgt med litt mer altså, ja det passer nok det men det finnes MYE billigere 6800LE kort enn det derre. Man får dem ned i 1800kr Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Edit: Innlegg: 1000 *stolt* Way off topic 454 innleg i søppel Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) [Det er en Dell Dimension 8200 - Pentium 4, 2 GHz Hva slags hovedkort som sitter i den har jeg ikke snurring på.. Tror du det vil fungere på min gamle boks? Er faktisk ikke sikkert hovedkortet ditt støtter 6800Le skjermkorta. Ville googlet litt på det før jeg kjøpte det. Vet ikke hvordan økonomien din er, men det hadde gjort seg å bytte ut hele systemet snart. Ihvertfall hvis du skal henge med på spillfronten. Får sikkert solgt kassa de for 3-4 000 på QXL. Så kan du få noen her på forumet til å sette opp et nytt PC forslag til deg. Behøver ikke komme på mere en 5-6 tusen for en bra maskin.. Endret 20. oktober 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Alle disse kortene bruker jo en og samme driver, stemmer ikke det?Har akkurat oppdatert til nyeste driver fra nVidia. Så da skulle det vel være greit å slenge inn et nytt, og litt mere moderne skjermkort? du må nok uansett installere nye drivere til det skjermkortet, men det følger jo med Tviler sterkt på at nyaste drivarar følger med dagens kort nei.. han har gammel pc... ergo det kortet ville ikke hjelpe i det hele tatt.. *edit* Quotet "litt" feil post.. mente selvfølgelig Alcoholiday sin. Endret 21. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Zocral Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Vet ikke hvordan økonomien din er, men det hadde gjort seg å bytte ut hele systemet snart. Ihvertfall hvis du skal henge med på spillfronten. Får sikkert solgt kassa de for 3-4 000 på QXL. Så kan du få noen her på forumet til å sette opp et nytt PC forslag til deg. Behøver ikke komme på mere en 5-6 tusen for en bra maskin.. Jeg gjorde slik. I utgangspunktet hadde jeg også tenkt å oppgradere min gamle Dell med nytt skjermkort, men endte istedet opp med helt ny PC pga : - hovedkortet var for gammelt til å håndtere 8x AGP - derfor kjøpte jeg nytt hovedkort og ny CPU - da hovedkortet ikke passet i det gamle Dell kabinettet, måtte jeg også kjøpe nytt kabinett -- og da kjøpte jeg like godt ny floppy og harddisk også. I tillegg til skjermkortet, som egentlig utløste hele oppgarderingen. Men det var verdt bryet . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå