Gå til innhold

Nå blir det "koffert-PC"

Anbefalte innlegg

I denne (se "oppbevaringskoffert") kofferten skal jeg prøve å bygge meg en PC (server?) av deler jeg har liggende.

Har en gammel 200mHz dell som jeg skal ta:

Diskettstasjon, harddisk, CD-rom, nettverkskort og et par vifter (samt div ledninger jeg trenger selvfølgelig)

og fra en 700mHz AMD skal jeg ta:

HK, prosessor, minne (128mb SD-ram som passer HK) og strømforsyning (prosessor og HK ferdig sammenkoplet og alt sammen)

I tillegg har jeg to grafikkort liggende (TNT2 og Geforce MX-200) som fungerer fint på maskinen)

Er jeg dristig kan det hande jeg prøver å klemme inn tastatur og mus i det hele også :p

Med en fin sag, litt oppfinnsomhet og noe fingernemmhet skal vel dette gå helt fint. Er fullstendig "n00b" som noen kaller det, men klarer det sikkert! Det eneste jeg er litt usikker på er om hardware'n fungerer sammen? Skal kanskje (om det blir noen suksses) spe på med litt plexiglass (20x30 til kr 30) her og der. Kanskje noen harry små neonlys osv..) Tilsammen vil dette koste ca kr 400-500.

Noen som synes dette høres greit ut? Evt. bortkastet tid? Husk, det er jo å lage greia som er gøy, kommer sikkert ikke til å bruke den, men den må jo virke selvfølgelig :p

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha knall ide :thumbup:

Du bør kanskje finne ut hvor greit ting får plass. Litt kjedelig hvis du ikke får plass til hd eller cdrom. 15cm er smalt.

Ellers bør du sørge for god lufting siden jeg anntar du vil ha en stabil server

[edit]Whops. Kjører ikke dell intel. Du har en amd. Det funker ofte dårlig

Endret av Humbug
Lenke til kommentar

Hva virker ikke med hva sa du? Forresten, ser at det kommer til å bli trangt, noen som har noen idé til effaktiv avkjøling? Kankskje jeg dekker all hardwaren med plast og lager et vannbad :p Vet ikke om det re prøvd ut, men sikkert en mange gode grunner til at det ikke virker, hehe.

Lenke til kommentar

Beklager feilpostingen, så bare "(...) hva går sammen og ikke (...)" under kjøp og salg, pluss at noen nevnte bygging der, men pytt pytt!

Igjen, noen som ser noen grunn til at hardware'n ikke kommer til å fungere sammen?

Har kommet fram til at det er mer en god nok plass i den kofferten, det eneste som gjenstår er hvordan å plassere CD-rom og floppy på mest effektiv og/eller mest "fancy" måte.

Først nå når jeg har leket litt med ideen får jeg selvfølgelig mange flere ideer. Har en gammel 100mHz laptop som ikke fungerer lenger (gåen strømforsyning tror jeg), så hvis noen vet om det er mulig å kople en gammel laptop-skjerm til et vanlig skjermkort (dvs Geforce MX-200 eller TNT2) så skrik ut! Hadde det ikke vært utrolig morsomt å feste den skjermen i lokket på kofferten? :yes:

Ellers vil jeg tro det vil bli en del plexiglass på kofferten. Når en først skal lage noe sånt, hvorfor ikke?

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så jo spennendes ut det prosjekte! lykke til ihvertfall!

Men jeg hadde et spørsmål... vurderer selv å bruke samme kofferten til å lage en UV eksponeringskoffert (og da helst dobbel) til å bruke til å fremstille kretskort...

Uansett det jeg lurte på... hvor stor er den innvendige høyden på toplokket? lurer ettersom jeg er usikker på om jeg får plass til noen UV lysrør der også (mulig at det blir for nærme og får evt. feste glassplaten litt lenger ned med et eller annet...

Får kanskje stikke bort på clas ohlson selv å se på den og men... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...