Avatar55 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann! Jeg trenger virkelig hjelp til valg av skjermkort! Har en Dell Inspiron 8600 med et nVidia geForce FX 5650GO! 128mb ram og har tenkt å oppgradere! Ifølge Dell kan jeg gjøre dette ved å sende maskinen inn til dem, og de foreslår da følgende kort: ATI Mobility Radeon 9800 med 256mb ddr ram (256 biters). Har ikke fått oppgitt noe pris. Så da lurer jeg på om det er noen av dere som har peil på dette kortet?? Om jeg bør oppgradere?? Alle tips mottas med glede! Har også hørt at dette kortet egentlig har 128mb ram, men deler ytterligere 128mb med pcen...? Har dette vesentlig betydning for ytelsen? Maskinen har ellers en Pentium -M prosessor på 1,4mhz og 512mb ram. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Vet ikke helt hvor bra nVidia kortet er, men Radeon 9800 er det klart beste skjermkortet du får tak i på markedet for bærbare akkurat nå. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 det med ekstra delt minne er vel igrunn kun forbeholdt enkelte maskiner som ble levert med 9600 64mb, og du kunne visst dele 64mb til. Altså, vil tro det koster deg noen tusen, og jeg vet ærlig talt ikke om det er verdt det? Det kortet du har må da gi god ytelse i forhold til resten av din maskin? Altså, klart ytelsen skal visst være 30% bedre enn 9700-brikken, så jeg ville sendt inn, og sjekka men koster det mer enn 2k, er det nok ikke vært det. Mulig jeg vil kjøpe den av deg senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå