ramvi Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Gidder heldige eiere av Qtek 9090 og 2020 skrive noe om deres tanker rundt sitt kjøp? Jeg vegrer meg for å kjøpe 9090 pga. størrelsen. Vil gjerne høre deres meninger (derfor jeg inkluderer 2020 (størrelsen er bort i mot den samme)). Noen som angrer på kjøpet sitt? Noen som kunne tenkt seg en Sony Ericsson P910i istedenfor sin kjære 9090? Når du skriver meldinger, hvordan skriver du da? Bruker du det fysiske eller interface tastaturet? Hvordan virker disse løsningene? Virker det like greit som på andre mobiler? Føler du deg dum når du tar den allerede store 9090 og trekker ned tastaturet og gjør den til en murstein? Siste spørsmålet går til lykkelige eiere av P910i og P900. Hvilke tanker har dere rundt deres kjøp? Disse mobilene og jo også ganske store. Klumpete på grunn av tykkelsen i alle fall. Så alle de samme spørsmålene som jeg har stilt til Qtek eierne, ber jeg deg svare på hvis du er en Ericsson eier. Summen av alle spørsmålene blir til slutt: hvis du skulle kjøpe ny mobil på nytt nå, hvilken ville du da kjøpt? Jeg kom selvfølgelig på mer å spørre om. Hvordan er 9090 i forhold til multimedia? Har den radio? Det meste som trengs av tilleggsutstyr følger med P910i, eksempelvis headset. Gjelder dette 9090? Hvordan er batterilevetiden på mobilene? 9090 holder en hel dag, sant? Jeg er vant til å lade mobilen når jeg går til sengs, så så lenge den holder ut en dag med heftig bruk er alt flott. Endret 20. oktober 2004 av ramvi Lenke til kommentar
ramvi Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 Svar er kjekt Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Svar er kjekt Jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Men er ikke 9090 en ganske så ny telefon? Tror ikke det er så mange som har denne og derfor er det vanskelig å svare på spørsmålene dine, ettersom man må sammenligne P910 med 9090. Men du kan jo lese brukererfaringer med P910 i prisguiden Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Kan ikke uttale meg så veldig. Men det er spørsmål om hva du trenger. 9090 er vel en bedre "telefon" ettersom det er mer enn PDA enn en P910 selv om det også er en ganske teknisk sak. Trenger du en håndholdt pc er vel 9090 best. Men trenger du det? Lenke til kommentar
Jipopi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Jeg har selv en p900, men hvis jeg hadde hatt penger til det ville jeg byttet til 9090 med en gang. Ikke at det er noe galt med p910i, men 9090 har 400MHz prosessor, p910 har bare 156 tror jeg. Det er også 128MB minne, noe som kommer godt med. Dessuten vil du ha mye større muligheter med 9090. Der tenker jeg på utbygging og programmvare. Det eneste minuset er dårlig bat. Har bare 7timer standby tid, noe som er svært lite. P910i har 400timer, og 13timer taletid. Dette betyr jo at du må ha to bat. til 9090 bare for at den skal vare ut dagen. Men det er du som velger, og hvis det bare er en mobil tlf. du er ute etter, er kanskje p910i et bedre valg, med tanke på bat.tid. Håper du finner hjelp i det jag har skrevet. Ed: Har skrevet bare tull, 9090 har 200t standby. Gå for 9090 Endret 2. november 2004 av Jipopi Lenke til kommentar
Naits Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Ifølge den veldig fyldige testen her så holder 9090 i 4-5 dager med vanlig bruk. Litt over 1 dag med 8+ timers bruk/dag. Det må jeg si er ganske bra Jeg sikler noe helt grusomt etter denne Men den er så dyyyyyr.... Vet noen forresten om den kommer med norsk qwerty-tastatur? Endret 2. november 2004 av Naits Lenke til kommentar
Jipopi Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Nei, kommer bare med engelsk, så derfor må du bruke Touchscreen tastaturet for å skrive æøå Lenke til kommentar
Naits Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det er vel egentlig ikke noe problem, fordi når man blir vant med det, så går det fortere å skrive med penna enn qwerty-tastaturet (skal man tro de som har prøvd den) Lenke til kommentar
Naits Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Nei, kommer bare med engelsk, så derfor må du bruke Touchscreen tastaturet for å skrive æøå Det kommer vel et norsk touchscreen-tastatur? Jeg har nemlig hørt fra en plass at man må laste ned selv. At det ikke er noe offisielt med andre ord. (innebygget) Eller? Endret 3. november 2004 av Naits Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nei, kommer bare med engelsk, så derfor må du bruke Touchscreen tastaturet for å skrive æøå Det kommer vel et norsk touchscreen-tastatur? Jeg har nemlig hørt fra en plass at man må laste ned selv. At det ikke er noe offisielt med andre ord. (innebygget) Eller? okey! jeg har hatt begge telefonene! qtek9090 og P900 så jeg må si meg mest fornøyd med P900. den andre ble for stor, veldig treg, dårlig med suport osv. defor ville jeg ha valgt P910 Lenke til kommentar
Naits Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nei, kommer bare med engelsk, så derfor må du bruke Touchscreen tastaturet for å skrive æøå Det kommer vel et norsk touchscreen-tastatur? Jeg har nemlig hørt fra en plass at man må laste ned selv. At det ikke er noe offisielt med andre ord. (innebygget) Eller? okey! jeg har hatt begge telefonene! qtek9090 og P900 så jeg må si meg mest fornøyd med P900. den andre ble for stor, veldig treg, dårlig med suport osv. defor ville jeg ha valgt P910 Et spørsmål. Kan man sende MMS med Qtek 9090? Så på ei anna side at dette ikke var mulig? Og hva mener du forresten med treg? Prosessoren i Qtek 9090 er vel nesten 4 ganger raskere enn i P910/P900? Lenke til kommentar
Naits Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 For å svare på mitt eget spørsmål ang. MMS, så er MMS mulig med telefonen! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Selvsagt så virker MMS på 9090 og P910i, det skulle da bare mangle ;D Lenke til kommentar
Naits Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Ja, det var det jeg mente også. Men jeg leste på et forum at de ikke fant noen MMS-funksjon, så derfor måtte jeg spørre for å være sikker Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Og hva mener du forresten med treg?Prosessoren i Qtek 9090 er vel nesten 4 ganger raskere enn i P910/P900? Du kan ikke bruke prosessoren som et mål på hvor rask telefonen er. Husk det er to vidt forskjellige operativsystemer på dem. P9x0 bruker Symbian 7 med UiQ 2.1 Qtec bruker Microsoft PocketPC 2003 Phone Edition (tror jeg) Det blir helt feil å se på Mhz på prosessoren. Det beste er nok å prøve begge selv. Min erfaring med PcoketPC er at de ikke alltid er så raske ja... Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Raptor' date='07/11/2004 : 23:22'] Og hva mener du forresten med treg?Prosessoren i Qtek 9090 er vel nesten 4 ganger raskere enn i P910/P900? Du kan ikke bruke prosessoren som et mål på hvor rask telefonen er. Husk det er to vidt forskjellige operativsystemer på dem. P9x0 bruker Symbian 7 med UiQ 2.1 Qtec bruker Microsoft PocketPC 2003 Phone Edition (tror jeg) Det blir helt feil å se på Mhz på prosessoren. Det beste er nok å prøve begge selv. Min erfaring med PcoketPC er at de ikke alltid er så raske ja... Bruker ikke P910i SymbianOs 2.0/UIQ ikke 2.1 da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå