Gå til innhold

Noen tips mot aggressive hunder?


Anbefalte innlegg

LOL!

 

Anyways det meste er vel sagt: Ikke se hunden i øynene, ikke vær redd, ignorer og bare unngå hunden, ha hodet senkte og se vekk fra hunden da dette er en dempende tegn. Eg ble bitt mange ganger som liten men eg tror det skjedde med meg det samme som det skjedde med spiderman. :p

 

Forresten dette er flaut men eg holder alltid santoz i bånd i steder der folk ferdes og igår så skulle eg kjøre med en kompis og da santoz skulle ut av bilen så hadde han ikke bånd og løp ut da eg åpnet døren og bjeffet mot en mann som kom brått mot oss plutselig. Vel santoz er ikke hissig eller agressiv mot mennesker men er har sin siste "spøkelses" periode og det har egentlig gått meget bra. Unghunder/valper gjennomgår noe som heter spøkelses alder der de oppfatter ting som skremmende og de går i "forsvars mode" Noe som virker som om de er mannevonde/agressive.

Dette er noe hundeeiere må sette seg inn å vise hunden at det ikke er noe farlig men noen hundeeiere trøster sine hunder fordi de er redde en mann eller whatever og dette får hundene til å tro at dette VAR faktisk noe å være redd for.

 

Det beste er nok å snakke med eieren ja og snakke rolig om kordan du føler det. Desverre så er det MANGE som er livredd santoz pga all den negative bildet folk har fått av denne rasen gjennom media. Daglig er det folk som spør om eg kan holde santoz inntil meg når de skal forbi men og dette syns eg er helt greit men noen slenger dritt og hisser seg.. ikke bra. :nei:

 

Edit: Man kan ikke avlive hunder selv med mindre den faktisk angriper deg eller buskap.

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Man kan ikke avlive hunder selv med mindre den faktisk angriper deg eller buskap.

Ved pågående eller nært forestående angrep mot en person kan enhver gjøre det inngrep mot hunden som fremstår som nødvendig for å avverge skade. Dette fritar ikke den som helt eller delvis har provosert et angrep, fra straffansvar eller erstatningsansvar.

 

Ergo, føler du at en hund skal til å hoppe i strupen på deg, har du lov til å ta livet av den. Er du skyld i at hunden ble provosert, kan du selvfølgelig måtte stå til rette for dette.

Lenke til kommentar

Biter bikkja deg er det din egen feil... En hund beskytter selvfølgelig sine ting...Dvs eiendom/eier ja alt den ser på som sitt... ingen grunn til å anmelde eier eller hund med mindre bikkja spiser deg opp da... og som jeg så noen sskrev at det funker å sparke den hardt nok på snuten og så dør dem... hehe da tar du helt feil...en hund har ikke samme neseoppsettet som ett menneske,,, derfor kan spark føre til nja....nese budd/kjeve brudd osv... men sparker du bikkja ber du jo om bråk fra hunden sin side for da kommer den garantert til å spise deg opp... mitt tips er følgende: kontakt eier og fortell at du er litt redd/engstelig hunden hans og om du eventuelt kan få lov å "gjøre deg kjent" med hunden... for som man sier.. en hund glemmer aldri... Spør om du kan få komme på besøk å kose med hunden så kan jeg love deg at din framtid med den hunden ser lys ut:)

 

 

Og siden det var snakk om hunder vil jeg kjefte på dere AMSTAFF hatere... Ikke gi hundene skylda for rykte sitt... Det er eiern(e) sine feil.... En minipuddel kan også være en farligere hund en en pitbull... tenk på det dere før dere snakker om å kverke hunder.... Dem er jo bare dyr.. dem har instinkt dem og.. akkurat som oss... dvs.. om vi kan kverke hunder for ett bitt eller 2 så betyr det oxo jeg har myndighet til å kverke ett eventuelt menneske om dem rører pcen min det... men uansett... snakk med eiern og kos med hunden... :w00t:

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

hvis du har problem med aggresiv bikkje bør du kansje tenke på avliving

 

men så klart fins det sikkert en slags opptrening

 

avliving er kansje litt teit da, jeg ville ikke ha skutt bikkja mi om den hadde spist opp halve verdens befolkning. :ermm: tror jeg

kanskje jeg hadde gjort det hvis den angrep meg :(

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Gjest medlem-156616

Det beste du kan gjøre er å ignorere den og ikke løpe! Å løpe gjør at du setter igang jaktinstinktet til hunden. Og det verste folk faktisk gjør er å rope, hyle, vifte med armene og springer vekk!

Hunden kan nok virke agressiv, men tviler på at den er det. Den høres sikkert skumlere ut enn den er.Min hund kan også høres gal ut, men de beskytter ofte bare territorumet sitt.

 

Vender du deg vekk fra hunden og står helt i ro, når den kommer bjeffende imot deg, vil trolig ikke noe skje, og den vil ikke oppfatte deg som noen trussel og gå vekk igjen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...