Gå til innhold

Nattemørket, what to do ?

kverna

Anbefalte innlegg

Hei! tok noen bilder nå med lang lukkertid for å se hvordan det ble, noen formeninger ?

her er de:

Bilde 2

Tips, redigering og meninger tas imot med ett :!:

EDIT: første blei vel litt dårlig siden kameraet ikke blei holdt stille, sletta det :thumbdown:

Endret av kverna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiiiilig. Jeg leser det som «vikeplikt» med én gang. Var et flott bilde.

Jeg likte komposisjonen din også. Fin den ja :) Eneste var kanskje at i full

oppløsning så så man at bildet ikke var så perfekt, - det virket nemlig perfekt

i litt 1/3 størrelse :) Men slikt er jo vanskelig å få til. (med perfekt mener jeg

skarphet, farge, hvor «rene» linjene er, støy osv. Nå vet jeg imidlertid at det

fort blir slik når man tar bilder ute, dessuten kan du fikse litt på det for å få

det mer «perfekt» i stor utgave også)

Lenke til kommentar

Jeg synes at for store deler av bildet er helt svart. Derfor ville jeg kuttet bildet både oppe og nede, kanskje til kvadratisk format, og sett om det ble bedre.. Brukte du stativ?

Du kan prøve å stille deg et sted med litt mer trafikk og kanskje med andre lys i bakgrunnen, da vil du kunne få flere farger i bildet (ikke bare hvitt og gult lys, men kanskje også rødt, blått eller grønt). Det blir mer spennende.

Lykke til!

Lenke til kommentar

takker for tips!

får ta å svare på en del her: Poenget er vel at den ene bilen rygger ut fra høyre, og den andre passerer.

Jeg sitter på rommet i 2etasje og støtter kameraet til vindushåndtaket på vinduet. skal ut å gå meg en tur for å stelle meg over en motorvei som går like ved her, det kan bli bra hvis det kommer mange biler samtidig om kvelden :)

Kan prøve å beskjære det litt, men synes egentlig at det avlange formatet er finere enn helt kvadratisk.

(kan legge ut orginalen så dere kan se)

http://img.photobucket.com/albums/v236/Kverna/DSCN0389.jpg

Lenke til kommentar
Kan prøve å beskjære det litt, men synes egentlig at det avlange formatet er finere enn helt kvadratisk.

Eventuelt kan du prøve det i breddeformat (beskjær enda mer både oppe og nede), om du ikke liker kvadratisk format. Nesten all informasjonen i bildet ligger rimelig nært midten av bildet..

Lenke til kommentar

Bare for å si det så likte jeg slik du hadde komponert bilde. - Jeg sa det før også.

Jeg likte de store svarte partiene. Jeg tror bildet mister mye av sin «stilighet»

om du cropper den til breddeformat. - Men er ikke sikker, kanskje det blir bra,

jeg har bare ikke følelsen av det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...