Gå til innhold

plasma eller lcd skjerm?

bastar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med et såppas dugelig budsjett ville jeg gått for en bra framviser og lerret.

men jeg regner med at du har tenkt å ha noe litt stilig på et lite rom eller for å piffe opp stua litt, så da ville jeg gått for... lcd. det sies at plasmaskjermene har en levetid på omlag 3 år, da de blir "oppbrukt" noe mer om dette vet jeg ikke, men jeg vet at det lønner seg å kjøpe en framviser framfor noe, for i den kan du bare bytte pære på.

Lenke til kommentar
... det sies at plasmaskjermene har en levetid på omlag 3 år, da de blir "oppbrukt" ....

Dette er jo en ren myte som ikke har rot i virkeligheten.

Selv velger jeg plasma framfor LCD, men det komer an på behov. Hvis skjerman skal brukes mye f.eks til spill etc, og stå i et lyst rom, så er antagelig LCD et bedre valg.

Lenke til kommentar

Før så hadde plasma veldig mye bedre bilde(kontrast) og fargegjengivelse enn lcd. Dette har LCD så og si tatt igjen. LCD tar over for plasma. NB det er stor forskjell i kvalitet på lcd-skjermene, iallefall de jeg har titta på i butikken. Skal du spille spill på skjermen så er LCD absolutt å foretrekke. Ulempen med plasma er at f.eks. logoer for TV-selskaper o.l. statiske bilder over lang tid har brent seg fast i skjermen og vært synlige etter at man skifter kanal. Vet ikke om dette fremdeles er ett problem. Ville iallefall venta med å kjøpe til salget etter jul, om ikke penga brenner på kontoen da :!: :!:

Lenke til kommentar

Vel, LCD er som sagt mer egnet til databruk, du får et mer stabilt bilde som er helt flimmerfritt, det e skarpere enn plasma. Der Plasma har litt overtak fremdeles er på sortnivå og innsynsvinkel. Dette er trossalt bra på dagens lcd, men plasma leder fremdeles litt på de områdene. Personlig ville jeg valgt lcd.

Lenke til kommentar

Altså en LCD skjerm på ca 30 tommer er okej. Hvordan er denne i forhold til andre lcd skjermer. Jeg var i butikken å så på noen fra phillips de hadde ikke noe problemer med synsvinkel. Jeg hadde tenkt å bruke den til litt spill også, PGA tour osv ikke så mye FPS. Det beste er vel å ta med laptoppen å koble den på skjermen i butikken?

hvilke skjermer er gode? Hva skal en se etter i spesifikasjonene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...