oyvjak Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dette er sikkert feil post på feil sted til feil tid, men jeg prøver. Please, overklokking.no, you're my only hope. Uansett, så har jeg installert Windows 64 edition på samme disk som WinXP, men i en annen mappe. Under oppstart får jeg en meny hvor jeg velger hvilket OS jeg vil starte. Mitt spørsmål er: Hvordan får jeg fjernet Win64 uten å slette hele sulamitten? Ethvert svar blir belønnet med en varm tanke. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Tror nok ikke det går ann å få fjerna OS, uten å formatere... Men ikke ta det for gitt, for jeg vet ikke Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Må nok formatere hele partisjonen ja. Men syns du 64bit XP var bra eller? Merket du noe mye forskjell? Var det mye bugs på den? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Kan vel egentlig bare slette mappa med win64 i, men problemet er at oppstartsmenyen er fortsatt der. Det jeg egentlig trenger å vite er hvordan jeg fjerner den. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 slett partisjonen eller mappa som du har 64bit versjonen på... hvis det er en partisjon, noe det sansynligvis er, så er det bare å opprette partisjonen på nytt etter at du har slettet den for å få tilbake plassen din.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) får å fjerne oppstart menyen må du redigere i boot.ini fila som ligger i C:/ *edit* jeg ser du har winXP, da er det bare å skrive "msconfig" (uten apostroff) i kjør linja, og så skal det være en egen fane fpr boot ini fila.. Endret 20. oktober 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
kwe Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Høyreklikk min datamaskin, velg egenskaper. Gå på avanster Tab. Oppstart og gjenoppretting, trykk knapp for instillinger. Klikk rediger knappen der det står ”klikk her for å redigere oppstartsalternativfilen. Slett oppføringen fra boot.ini (som nå skulle være åpnet i notisblokk) alt som har med win64 å gjøre. Dette skal hindre bootloader fra å gi deg valg om hvilket operativsystem du ønsker å boote. Kwe. edit: hmm noen kom meg i forkjøpet. Endret 20. oktober 2004 av kwe Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Takker for svar. Skal teste metodene deres. Hva angår XP64: Det merkes at det er beta. Av en eller annen grunn er det umulig å bytte bakgrunnsbilde. Ikke er det mulig å opprette ny nettverkstilkobling, og driverne som fulgte med hovedkortet funket dårlig så internett ble vanskelig å få opp. Ellers merka jeg ingen forskjell. Fikk ingen feilmeldinger eller teite advarsler. Men holder meg nok til vanlig XP en stund framover. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Norton Ghost Men ja.. har testa WinXP 64. og vist jeg ser vekk fra at det var et rent H**** med bugs (kunne ikke legge inn noe uten at WinLogon begynte å kødda) så likte jeg det. virker som det gikk litt raskere. har no en ghost filmen WinXP 64. vist jeg vil prøve mer:) Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Rediger bootloader cfgen... Installer en av linux sine bootloadere: LILO, GRUB (:Pmin mening: grub er best lilo suger:P) Der kan du konfigurer og glisse så mye du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå