Gå til innhold

Fjerning av Windows64

oyvjak

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert feil post på feil sted til feil tid, men jeg prøver.

Please, overklokking.no, you're my only hope.

Uansett, så har jeg installert Windows 64 edition på samme disk som WinXP, men i en annen mappe. Under oppstart får jeg en meny hvor jeg velger hvilket OS jeg vil starte. Mitt spørsmål er: Hvordan får jeg fjernet Win64 uten å slette hele sulamitten?

Ethvert svar blir belønnet med en varm tanke. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får å fjerne oppstart menyen må du redigere i boot.ini fila som ligger i C:/

*edit*

jeg ser du har winXP, da er det bare å skrive "msconfig" (uten apostroff) i kjør linja, og så skal det være en egen fane fpr boot ini fila.. :)

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

Høyreklikk min datamaskin, velg egenskaper.

Gå på avanster Tab. Oppstart og gjenoppretting, trykk knapp for instillinger.

Klikk rediger knappen der det står ”klikk her for å redigere oppstartsalternativfilen.

Slett oppføringen fra boot.ini (som nå skulle være åpnet i notisblokk) alt som har med win64 å gjøre.

Dette skal hindre bootloader fra å gi deg valg om hvilket operativsystem du ønsker å boote.

Kwe.

edit: hmm noen kom meg i forkjøpet.

Endret av kwe
Lenke til kommentar

Takker for svar. Skal teste metodene deres.

Hva angår XP64:

Det merkes at det er beta. Av en eller annen grunn er det umulig å bytte bakgrunnsbilde. Ikke er det mulig å opprette ny nettverkstilkobling, og driverne som fulgte med hovedkortet funket dårlig så internett ble vanskelig å få opp. Ellers merka jeg ingen forskjell. Fikk ingen feilmeldinger eller teite advarsler. Men holder meg nok til vanlig XP en stund framover.

Lenke til kommentar

Norton Ghost :love:

Men ja.. har testa WinXP 64. og vist jeg ser vekk fra at det var et rent H**** med bugs (kunne ikke legge inn noe uten at WinLogon begynte å kødda) så likte jeg det. virker som det gikk litt raskere. har no en ghost filmen WinXP 64. vist jeg vil prøve mer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...