lax Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har to disker, en for system © og en for andre ting (D). I går reinstallerte jeg XP, det må jo til fra tid til annen. Men da jeg startet opp begynte chcdisk (eller noe lignende) å kontrollere hele disk D. Da jeg så kom inn i Windows oppdaget jeg til min fortvilelse at mange av filene som lå på D nå var blitt 0kb og dermed umulige å åpne. Jeg har prøvd å scanne med diverse recoveryprogram, men ingen finner noe som helst! Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
xpmarius Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det var rart. Hva slags partisjoneringsvalg gjorde du under installasjonen da? Var du i det hele tatt borti D: på noe som helst slags måte, hvis det eneste du gjorde var å installere XP på C:? Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 normalt så skal ikke sånne ting skje. jeg har gjort dette uttalige ganger å jeg har ikke fått feil en eneste gang, å jeg har endel data liggende altså. men nå bruker jo jeg bare å formatere 2 partisjoner å jeg da men. hos trådstarter kan det jo ha skjedd noe under installasjonen. et eller annet må jo ha skjedd en plass. sånne ting skjer IKKE uten at du må ha gjort noe selv. som kjent er datamaskinen veldig dum å den gjør stortsett det den får beskjed om. men jeg tror nok at de filene på 0kb har gått tapt ja. desverre. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 som kjent er datamaskinen veldig dum å den gjør stortsett det den får beskjed om. Men hva om programmet er teit skrevet, så det ber datamaskinen om å rote til filene? Det er strengt tatt ikke brukeren som gir datamaskinen beskjed om noe, det er programmereren. Lenke til kommentar
lax Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har overhode ikke rørt D disken. Dette er to forskjellige disker, ikke bare partisjoner. Og jeg har jo installert Windows utallige ganger før uten at dette har skjedd.. Men hovedpoenget mitt er å få fram de filene som nå viser 0kb, hvis det lar seg gjøre.. Litt kjedelig å miste halve filmsamlinga Lenke til kommentar
CaGe Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Uten at jeg vet det HELT sikkert, vil jeg tro du har noe problemer med rettighetene til filene. Tror filene er der, emn at du ikke har rettigheter til de, da du slettet de gamle brukerne du hadde under gammel xp, og nå har laget nye. Hadde du merket disse som private filer? da vil de se ut som 0 kb. med andre brukere tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå