j-- Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hei. rett til poenget: Har adsl linja er klar til bruk, men modemet "finner" ikke internett.. Linja er en 400/128 levert av bluecom. type er "billion modem/firewall/ruter" Er koblet opp slik: / -> [telefon] [telefon-uttak] -> [splitter] < \ -> [modem/ruter/firewall] -> [pcen] Innstillingene under dsl er: trenger hjelp til å stille disse verdiene slik at internett fungerer.. Under ATM Class og Encapsulation Method er valgene ATM Class UBR CBR VBR-rt VBR UBRPlus QFC Encapsulation Method LLC Bridged VcMux Bridged LLC Routed VcMux Routed LLC MER Kan noen hjelpe meg til å få meg koblet til internett? Hvis du har noen tips så er det supert! /Clvn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hei. rett til poenget: Har adsl linja er klar til bruk, men modemet "finner" ikke internett.. Linja er en 400/128 levert av bluecom. type er "billion modem/firewall/ruter" Er koblet opp slik: / -> [telefon] [telefon-uttak] -> [splitter] < \ -> [modem/ruter/firewall] -> [pcen] Innstillingene under dsl er: trenger hjelp til å stille disse verdiene slik at internett fungerer.. Under ATM Class og Encapsulation Method er valgene ATM Class UBR CBR VBR-rt VBR UBRPlus QFC Encapsulation Method LLC Bridged VcMux Bridged LLC Routed VcMux Routed LLC MER Kan noen hjelpe meg til å få meg koblet til internett? Hvis du har noen tips så er det supert! /Clvn Dette er svært viktig: VPI/VCI Two PVCs shall be preconfigured: VPI/VCI = 8/35 and VPI/VCI = 0/100. Comment: Telenor uses 8/35 on all DSLAMs except for the Nokia D50e, where 0/100 is used. Prøv og enabel NAT, har du sync da? Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikke sett opp NAT i modemet, hos Bluecom skal dette kun stå som bridge... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikke sett opp NAT i modemet, hos Bluecom skal dette kun stå som bridge... Hvorfor ikke? Hvis han ønsker det satt opp som roter så må han bruke NAT. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg var i kontakt med bluecom 2 ganger i dag, og de så jeg skulle sette VPI/VCI til 8/35 Han sa også at jeg skulle sette Encapsulation Method til RFC1483, og at den skulle være bridged.. Men det er jo mage alternativer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg var i kontakt med bluecom 2 ganger i dag, og de så jeg skulle sette VPI/VCI til 8/35 Men har du sync? Uten synk kommer du jo ingen vei, du kan prøve 0/100 også hvis du er tilknyttet en telenorutbyggdsentral. BC bruker brigde i sine egne modemer men da vil den svjv ikke virke som router. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 hva vil sync si? Det er noe som heter sync now rett ved klokka under system information, men jeg tror den synkroniserer klokka... men det er noen muligheter med bridging under "Encapsulation Method" LLC Bridged og VcMux Bridged.. Hva med de? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Inne på ruteren står det annexB? Har jeg missforstått alt når jeg tror at det er annexA som er til analoge linjer? Det er også 3-faset teleforuttak, men jeg bruker en overgang til rj11 eller hva det heter.. jeg har denne ruter/modem/vpn/firewall saken PS: lurer også på dette med sync ennå.. /Clvn Endret 20. oktober 2004 av clvn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Inne på ruteren står det annexB? Har jeg missforstått alt når jeg tror at det er annexA som er til analoge linjer? Det er Annex B som bruker her i norge uansett om det er ISDN eller POTS(analog). Sync er ei lampe på routeren, merket sync, DSL, ADSL e.l som indikerer at modemet har link med sentralen. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 takk for svar, agvg. mm, det er en sync lampe på modem/ruter-boxen, men den står bare å blinker dødt... hmm, dette begynner virkelig å gå meg på nervene... None som har noen av de innstillingene som skal være på bluecom sitt adsl-modem? /Clvn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 mm, det er en sync lampe på modem/ruter-boxen, men den står bare å blinker dødt... Den lyser ikke som den skal? Da har du ett problem, du skal svjv få sync uansett men du får ikke overført data før innstillingene er korrekte. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 ok? Fordi jeg har testet å koble saken rett til kontakten uten å bruke splitteren, men den står fortsatt og blinker gjevnt... Det betyr vel at det ikke er kontakt med internett? hvis dette stemmer ligger vel feilen hos bluecom, stemmer dette? Jeg ringte de i går, og da sa de at linja var helt klar, men at de ikke fikk kontakt med ruteren, og at det var pga feil innstillinger i modem/rutere-boxen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hvis dette stemmer ligger vel feilen hos bluecom, stemmer dette? Jeg ringte de i går, og da sa de at linja var helt klar, men at de ikke fikk kontakt med ruteren, og at det var pga feil innstillinger i modem/rutere-boxen www.bgc.no er vel importør av Billion i norge, de har hvertfall bra support på de andre tingene de selger men de er i startfasen med billion. Du kan jo slå på tråden til de og høre om de har noe info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå