audun1 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hei bare meg igjen. Nå har jeg søkt å lest flere poster på forumet om winex. Det som er mitt spørsmål er . Er Winex gratis eventuelt hvor. kan man kjøre Windows programmer på det. Jeg har da et 3D program som heter maya 6 som jeg gjerne vil bruke. Jeg vet det finnes til linux men gidder ikke å kjøpe det på nytt, hvis dere hadde vist prisen hadde dere forstår meg. he he Endret 20. oktober 2004 av audun1 Lenke til kommentar
herregud Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Wine er gratis: http://www.winehq.com/ WineX er ikke gratis: http://www.transgaming.com/ Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Winex byttet navn til cedega ved versjon 4. Cedega er ikke gratis, men har en gratis cvs-versjon. Forøvrig er det ikke snakk om høye prisen for cedega, og har du kjøpt maya så har du råd til cedega også. Forresten må det da være mulig å få linux versjonen når du har kjøpt windows versjonen. Og det burde du heller prøve, fordi windows versjonen i cedega funker neppe bra. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 he he du kan så si. problemet er jo det at den bærbare jeg har er det windows på så jeg må ha det til windows fordi det er jobb maskinen. Men den stasjonære jeg har hjemme har jeg fedora 2 på. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du kan jo installere linux på jobb-maskinen også og ha dualboot. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) du mener både Linux og Windows da. Det jeg tenkte på var at linux er jo mye mer stabilt enn Windows og dermed bedre å ha Maya 6 på. Men hvis det wine hadde taklet Windows programmer så kunne jeg brukt Windows versjonen min. Endret 20. oktober 2004 av audun1 Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Men neppe mer stabilt å kjøre windowsprogrammer i wine i linux enn å kjøre dem i windows. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 hummm ok jeg skal forske litt på det. PS kan noen fortelle meg hva wish er fornoe. Jeg får denne feilmeldingen når jeg prøver å kjøre amsn. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 $apropos wish wish (1) - Simple windowing shell Dette er egentlig interpreteren til tcl/tk. Legg inn tcl/tk fra yum. Se fedora-guiden... Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 som dere vet kan dere linux jeg kan ikke men akurat i dag lærte dere meg å installere amsn og noe wine greier og noe annet. Takk å håper jeg kan hjelpe andre i forumet med det jeg lærer av dere. P.S kommer en ny post i morgen om fildeling og nettverk. Hilsen Audun Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvis det er om SMB og hvorfor du ikke finner windows-bokser på nettet - bare skru av brannmuren så skal DET funke. Er du på NAT så trenger du den ikke uansett. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 ja ruteren har nat funsjon. Skal jeg bare skru av brannmuren får å dele skrivere og filer osv. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå