navido82 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Lite spørsmål her. Skal skrive inn antall dager, sjekker om det er i intervallet 1 og 31, hvis ikke så skal det foreta en ny innlesning HVORDAN GJØR JEG DETTE? Jeg må bruke booelan==true eller noe og omgi det hele i krøllparentes men er usikker på hvordan. , litt startkode her: String lesdager=JOptionPane.showInputDialog("Skriv inn dager"); int skrevetdager=Integer.ParseInt(lesdager); if (skrevetdager<1 || skrevetdager >31) { JOptionPane.showMessageDialog(null,"Skriv inn riktig dager); } takker Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Slettet Endret 20. oktober 2004 av Toddy Lenke til kommentar
navido82 Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Nei jeg tror det er riktig. Uansett var de tikke det jeg lurte på da. hmm Lenke til kommentar
Vial Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det du spør om er altså hvordan du skal få til en loop som avsluttes når en boolean verdi blir false? boolean kjor = true; while (kjor == true) { // kjør kode. Lag en if test i koden som setter kjor til false for å avslutte loopen. } Håper dette ikke er en skoleoppgave eller no, for da kan det hende du må skjerpe deg en smule til eksamen Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) int skrevetdager; while (skrevetdager<1 || skrevetdager >31) { JOptionPane.showMessageDialog(null,"Skriv inn riktig dager"); // la brukeren oppdatere skrevetdager før løkka avsluttes } Endret 20. oktober 2004 av buskmann Lenke til kommentar
Vial Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Da bruker han kun et boolean uttrykk, ikke en predefinert boolean verdi, som jeg antar er essensen i denne oppgaven. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvis du leser første innlegget en gang til, så ser du at brukeren oppdaterer skrevetdager ved hjelp av en dialogboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå