Gå til innhold

Linux Instalasjon


Anbefalte innlegg

Er det mulig å instalere Linux (Slackware) uten å lese ting inn i RAM'en. Jeg har et problem når jeg har boot'et med boot disken og satt i root disken så får jeg en error og tror kanskje dette kan skyldes RAM'en..

 

Derfor mitt spørsmål, er det mulig å gjøre dette uten å lese det inn i RAM'en? Lese det inn på harddisken i steden for?

 

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke si nei for sikkert, men dette tviler jeg veldig sterkt på, da installasjonsprogrammet er lagt opp slik at du kan installere uten harddisk for det første, for det andre så må du partisjonere og formatere disken i installen, men som sagt, skal ikke si det for sikkert, men tviler :wink:

Lenke til kommentar

Mogleg eg har misforstått her no, men det skulle ikkje tilfeldigvis vere feilmeldinga "Could not uncompress second stage RAM-disk"?

I så fall er det nok ikkje RAMen det er feil på, men korrupte /uleselege data på CDen.

Brennaren min føkka opp litt(klarte ikkje å lese det den sjølv hadde brent). Løysinga for min del vart å legge ISOen inn på HDD og installere frå der.

Lenke til kommentar

Burde vel gå bra..

 

prøvde med en ny kernel. Fikk en annen error.. Nå så det ut som root disken varødelagt.. vel vel.. jeg prøver litt videre.. :razz:

 

Takk for hjelpen til nå.. kommer sikkert tilbake for mer hjelp.. :smile:

Lenke til kommentar

Hmm.. fikk en annen feilmelding:

 

ll_rw_block: device 02:1c: only 1024-char blocks implemented (1025) invalid format (err=1)<5>VFS: Insert root floppy and press enter

 

Hva nå?

 

_________________

^SiM^ @ EFnet

 

Har ikke så mye mer fornuftig å komme med akkurat nå.. :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-05-20 13:02 ]

Lenke til kommentar

Har nå prøvd med 2 nye disketter og med det nye imaget jeg lastet ned fra ftp'en. Jeg får fortsatt den feilmeldingen:

 

ll_rw_block: device 02:1c: only 1024-char blocks implemented (1025) invalid format (err=1)<5>VFS: Insert root floppy and press enter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...