Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adresse .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er ip-adressen til f.eks hw.no eller vg.no du mener kan du bare pinge domenenavnet.

 

Dette gjør du ved å trykke start->kjør og skrive cmd, for så å skrive "ping detduvilpinge.com", da får du opp bl.a. ip-adressen.

 

Hvis det er ip-adressa til kompisen din si hjemmemaskin du leter etter vet jeg ikke om det går.

 

Håper dette hjalp.

Lenke til kommentar
Hvis det er ip-adressen til f.eks hw.no eller vg.no du mener kan du bare pinge domenenavnet.

 

Dette gjør du ved å trykke start->kjør og skrive cmd, for så å skrive "ping detduvilpinge.com", da får du opp bl.a. ip-adressen.

 

Hvis det er ip-adressa til kompisen din si hjemmemaskin du leter etter vet jeg ikke om det går.

 

Håper dette hjalp.

det er ip adressen til kompisen min jeg skal ha..

Lenke til kommentar

En annen ting, du kan ikke "hacke" han bare ved å vite IP-adressen. Må myyye mere kunnskap til. Siden du spør om det er ulovlig tipper jeg du har baktanker som å "kødde med han litt". Alle websites i hele verden får vite IP-adressen til maskinene som surfer forbi...det er ingen hemmelig hacker-secret akkurat :)

 

Men uten å ha ham i nærheten er det jo umulig..altså på IRC ellerno sånt.

Får ikke vite IP gjennom MSN eller ICQ, med mindre du spør "hva er IP'n din?" da.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Eller, du kan lage en side med en morsom tegning på, inne på denne siden har du en liten kodesnutt som sender deg en e-post, med ip-adressen til alle som er inne på siden.

Så gir du adressen til han, og BARE, han, og venter på mail :)

Hvis han har oppringt tilkobling ( ISDN, modem ) vil han mest sannsynlig få ny ip-adr for hver gang han kobler opp, og du har igjen et problem...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...