Vu-caN Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvorfor viser cpu-z at brikkene mine kjører på 3-4-4-8, når de skulle kjørt på 2-3-3-6 ? Jeg kjøpte jo ram for å få hissigere timings, ikke for å få et tregt system! Bruker intelp4, ser heller ikke noe sted å stille på disse timingsene som det er i AMD sin bios. Har jeg fått feil ram? (av typen corsair xms3200c2 1x512mb) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmm, kan godt hende du har fått feil ram da, ja. Ta og gå på google og søk etter bilde av ram'en din, der kan se om ramen ser omtrent lik ut.... Eller så kan du benytte deg av angrerett, hvis du akkurat har kjøpt de. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du må endre fra spd/automatic/auto som ram timings instillinger dypt inne i en eller annen many tipper jeg til manual og spesifisere selv Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Hmm, kan godt hende du har fått feil ram da, ja. Ta og gå på google og søk etter bilde av ram'en din, der kan se om ramen ser omtrent lik ut.... Eller så kan du benytte deg av angrerett, hvis du akkurat har kjøpt de. brikka ser jo ut som en corsair brikke av god kvalitet, men hvor ble det av kvaliteten? er det noen instillinger jeg har bommet på i bios, eller noen jeg ikke har funnet? .... tilogmed min forrige twinmosbrikke gikk bedre enn dette. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du må sette på expert settings i bios og sette på stramme timings selv Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 du må sette på expert settings i bios og sette på stramme timings selv expert settings har jeg aldri hørt om! men skal lete i bios etter det på mitt p4c800 deluxe hovedkort. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 du må sette på expert settings i bios og sette på stramme timings selv Kan ikke finne noen expert modus i det hele tatt. minnet er fortsatt fast på 3-4-4-8, istedenfor 2-3-3-6 ... superkjipt Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 det er ikke værre en å ta ut en brikke og se hvilken det er...... der finner du all info om den, hastighet, timings, anbefalt volt osv.... Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 det er ikke værre en å ta ut en brikke og se hvilken det er...... der finner du all info om den, hastighet, timings, anbefalt volt osv.... Jeg har da såpass vett. Jeg tenkte mer om den var feilmerket. Timingsene som står på brikka matcher ikke med hva den yter i følge cpu-z. Meget irriterende. Bios'en hjelper heller ikke stort. Hva er sannsynligheten for at cpu-z viser feil? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 liten...sjå i manualen om korleis du endrer timings i BIOS Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) cpu-z vier ikke feil. når man setter inn nye minnebrikker så settes de ikke automatisk til 2-2-2-5 (eller hva det no var de skulle kjøre på). man må endre selv, og en enner annan plass i bios står det hvordan man gjør det.... her står det: http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...800/index4.html Endret 21. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
mabbutt Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 I CPU-Z står det følgende; CAS# Latency: 2,5 RAS# to CAS# Delay: 4 RAS# Precharge: 4 Cycle Time (Tras): 8 Vil det si at jeg kjører 2,5-4-4-8 på mine brikker? Fint om noen kunne svart, for hvis det er tilfelle, så må jeg i BIOS og sette dette til 2-3-3-6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå