Romund Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har et Fujitsu Siemens Scaleo 600 kabinett.. som jeg har "stylet" med vindu og Katoder.. etch.. mm.... Det er hvit. Jeg har tenkt på å spraylakke det svart.. men jeg lurer på om det går? Flasser lakken av etter vært? Bør jeg bruke grunning førs så svart lakk etterpå? Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har et Fujitsu Siemens Scaleo 600 kabinett.. som jeg har "stylet" med vindu og Katoder.. etch.. mm.... Det er hvit. Jeg har tenkt på å spraylakke det svart.. men jeg lurer på om det går? Flasser lakken av etter vært? Bør jeg bruke grunning førs så svart lakk etterpå? Noen som har noen gode forslag? Først pusser du vekk all den gamle lakken, så grunner du(pusser grunnningen jevn) og så sprayer du flere lag med sort spray. Eventuelt klarlakk også. Sikkert noen som gidder å forklare mer detaljert. Lenke til kommentar
belgen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 først lynol og så gruning! så tar du på svart lakk! men ikke bruk billig lakk vis du skall ha klarlakk! det blir altid stykt! husk bruk lynol eller rødsprit og vask kabinette godt før du lakkerer! og bruk mange tynne lag med lakk 5 til 6 stk Lenke til kommentar
Romund Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Takk for tipsene :!: Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Går like fint å pusse som å¨bruke lynol, tar kanskje litt lenger tid. Endret 20. oktober 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Romund Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jepp! Satser på Lynol først jeg Lenke til kommentar
belgen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 trnger ikke fjerne lakken heller ! bare bruk grunning har aldri hatt problemer med det! har lakert 4 kabinett! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Men husk at riper og slikt synes bedre i mørke farger. Derfor er svart en mye vanskeligere farge å få fin enn en lys farge. Det er i hvert fall min erfaring Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Bruk lynol og pusspapir. Start med grovt (600), og fortsett med fint sandpapir (2000). Vask ikke med lano (ikke fett) bruk heller salmiakk. Pass på at rommet du sprayer i er relativt støvfritt. Spray på maling. Puss av eventuluelt korn som kommer på flaten. Spray på maling for andre gang. Avslutt med poleringsmiddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå