Ordinær Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har googlet litt men jeg finner ikke noe. er det noen som vet hvor det står litt om hvordan mafian er i dag? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har googlet litt men jeg finner ikke noe.er det noen som vet hvor det står litt om hvordan mafian er i dag? Mafian slik man opplevde den gjennom Gudfaderen/Sopranos er i dag ikke så meget tilstede. Men mafian (som bare er et annet ord for organisert kriminalitet) er meget velstående. Alt fra hardtslående/brutale albania-mafia til israelsk-hvitsnipp-mafia Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja jeg tenkte på Mafian i Amerika. Sopranos liksom. Men du vet ikke om noen internt side eller noe hvor det står om det? Det er til en skoleoppgave skjønner du. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja jeg tenkte på Mafian i Amerika. Sopranos liksom.Men du vet ikke om noen internt side eller noe hvor det står om det? Det er til en skoleoppgave skjønner du. sorry, vet ikke om noen sider. Mafian ala den klassiske i USA har blitt hardt bekjempet og da særlig i 70 og 80 åra. Så dens innflytelse er uendelig mer svekket enn det den var i glansårene 30 og 40 tallet. Men så har det jo kommet inn nye organisasjoner, og da i særdeleshet sør-amerikanske og øst-europiske. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 www.crimelibrary.com Der står det DRØSS med info, kanskje ikke så mye om dagens mafia, men hvis du greier å trekke linjer og sette puslespill sammen, så får du et visst bilde. www.wikipedia.org Søk efter mafia. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Den siste mafiaboss ble jo nylig fengslet, eller? Stod en lang sak om dette i magasinet på nett (dagbladet) for en tid tilbake. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 er en del i Russland tror jeg. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Står masse på WIKIPEDIA. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Mafian i Amerika har mye mindre makt i dag enn før. Dette er vel mesteparten pga at de ble utsatt for heksejakt av myndighetene som innførte nye lover rettet mot organized crime. I tilegg har mange andre grupper tatt over det som mafian før hadde monopol på (narkotika, spritsmugling fra prohibition-tiden etc). Men ellers i verden, som f.eks i sørøst-asia eller i enkelte øst-europeiske land, har mafian fortsatt stor makt. For å finne ut mer informasjon om dette, så kan du f.eks bare google på "japan+yakuza", "china+triads" etc. Lenke til kommentar
salte aper Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 når starter norwegianmafia? mange mafia der Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Den siste mafiaboss ble jo nylig fengslet, eller? Stod en lang sak om dette i magasinet på nett (dagbladet) for en tid tilbake. Den siste? Det tror jeg neppe. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Les boken Cosa Nostra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå