Gå til innhold

mafia i dag.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har googlet litt men jeg finner ikke noe.

er det noen som vet hvor det står litt om hvordan mafian er i dag?

Mafian slik man opplevde den gjennom Gudfaderen/Sopranos er i dag ikke så meget tilstede. Men mafian (som bare er et annet ord for organisert kriminalitet) er meget velstående.

Alt fra hardtslående/brutale albania-mafia til israelsk-hvitsnipp-mafia

Lenke til kommentar
Ja jeg tenkte på Mafian i Amerika. Sopranos liksom.

Men du vet ikke om noen internt side eller noe hvor det står om det?

Det er til en skoleoppgave skjønner du.

sorry, vet ikke om noen sider. Mafian ala den klassiske i USA har blitt hardt bekjempet og da særlig i 70 og 80 åra. Så dens innflytelse er uendelig mer svekket enn det den var i glansårene 30 og 40 tallet.

Men så har det jo kommet inn nye organisasjoner, og da i særdeleshet sør-amerikanske og øst-europiske.

Lenke til kommentar

Mafian i Amerika har mye mindre makt i dag enn før. Dette er vel mesteparten pga at de ble utsatt for heksejakt av myndighetene som innførte nye lover rettet mot organized crime. I tilegg har mange andre grupper tatt over det som mafian før hadde monopol på (narkotika, spritsmugling fra prohibition-tiden etc).

Men ellers i verden, som f.eks i sørøst-asia eller i enkelte øst-europeiske land, har mafian fortsatt stor makt. For å finne ut mer informasjon om dette, så kan du f.eks bare google på "japan+yakuza", "china+triads" etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...