vanilla ice Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Går bra her, har fått 14 6'ere og 4 5'ere.. Til nå i år? Syke syke mann, slikket læreren i rompa elns? Hehe, neida Lett å få, trenger bare å lese en gang kvelden før f.eks, så får jeg 6 Klisterhjerne oh yeah Jeg vil også ha klisterhjerne. Noen har det, andre ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Nei, skolen går ikke spesielt bra med meg i år fordi jeg er jævlig lei av alt som heter skole (går allmenn). Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Trist og atter trist... Går jo rett i dass Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Går greit til nå...selv om læreren gikk amokk på meg i dag fordi jeg valgte heller og ta teoriprøven på bil enn og ha en fremføring Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har fått en utvisning, en del anmerkninger og en haug fravær... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Skole er enkelt, men forferdelig kjedelig. Hadde det ikke vært for at jeg var dum nok til å velge to fag som interesserer meg midt i ræva - matte og fysikk - hadde jeg ikke trengt å gjøre annet enn å lese kvelden før prøvene. Men norsktimene kan neppe bli mer frustrerende. De idiotene som vedtar læreplanene for norskfaget VK1 burde skytes. Grammatikkundervisning i norrønt, hva slags forsøk på å kaste bort tiden min er det? I tillegg kommer nynorskundervisning. Hvordan kan det forsvares at vi har norsk obligatorisk over tre år, mens f. eks matte kun over ett? Ikke rart hvis Norge sakker akterut. Har et par dagers fravær, som jeg unner meg til å "jobbe" på. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Tja, går bedre med meg i år enn det har gjort noen gang So far bare 4 og 5 på prøver osv. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Mitt skolear blir best! Karaktermessig sa ligger jeg passe godt an med en 90 i hvert fag, og sosialt sett sa er det bare best! \o/ Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 De idiotene som vedtar læreplanene for norskfaget VK1 burde skytes. Jepp. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har fått femmere på prøvene og innleveringene hittil i år. En fem pluss i norsk heldag overrasket positivt, mens en fem pluss på matteprøven ødela litt. Jeg dreit meg bare litt ut egentlig, men skal ta igjen på neste prøve. Satser på et snitt på fem. Ellers har jeg null fravær hittil i år. Jeg hadde også null i de to forrige årene på videregående, men jeg planlegger litt fravær i år i sammenheng med billappen. Til wh1te: Jeg vil anbefale deg å gå på skolen og arbeide litt. Når du får litt mer aktivitet i skolehverdagen blir det oftere mer engasjerende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Så langt har vi kun hatt prøver i fag jeg ikke får til (nynorsk, geografi) og de har ikke gått så bra, men satser på at engelsk, rettslære og psykologi går bra iår, sammen med eldre historie. Fravær ligger på null, med én "forsentkomming" grunnet kantinekø. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Har tre dager og èn time fravær til nå, noe jeg ikke ser på som veldig mye. Går relativt greit karaktermessig òg, bortsett fra i tysk og nynorsk. Endret 20. oktober 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 En ting som er greit er at det er ikke noe problem å jukse på min skole. Skulker du prøven en dag, er det alltids noen som scanner prøvearket inn og gir det til deg. Her ligger for eksempel bio-prøven vår. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kjiiiipt, skulker vi får vi en annen prøve. Hvor sykt er ikke det? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvor sykt er ikke det? Ikke sykt, men vanlig. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Går til helvete. Hadde jo som vanlig planlagt å ta meg sammen i år, siden det er VKII, men.. Det går ad hoc, som sagt. Ikke på grunn av mye fravær, for det har jeg ikke, men fordi jeg ikke klarer å ta meg sammen, konsentrere meg og lese på prøver. Farsken altså.. ad hoc? ad hoc (utt ad håk'k; lat. 'til dette') til dette spesielle formålet, i dette spesielle tilfellet . Man mener vel kanskje "ad dundas", fra lat. "til bølgene", eller på godt norsk "til helvete? Men, nei, det går forsåvidt bra på VKII her Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Og for å oppklare et par ting: wh1te: du får ikke timene godtkjent, du får kun et dokument som sier hvor mye tid du har vært hos kjøreskolen. Dette kan du velge å legge ved vitnemålet når noen vil se på det, og lurer på hvorfor du har så mye fravær. dikky: ingen kan tvinge deg til å kjøpe skolebøker. Det er frivillig. Anmerkninger er veiledende, og har ingen formell betydning. Hvis de skal sette deg ned i orden (og du ikke klager), må alle hendelser som legges til grunn kunne dokumenteres helt ned til klokkeslett, og hva som hendte. Forøvrig: Blir dere satt ned, eller føler dere får for mye fravær, klag på det. Karaktersettende faglærere og administrasjon får et lite papirhelvete i forbindelse med sånne klager. De må kunne dokumentere ALT som ligger til grunn, og det hjelper ikke med en lapp hvor det står "10/10 glemt bok". Klag, klag, klag, det nytter som oftest! Dere kan ikke miste karakteren i et fag kun pga fravær, uansett hva skolen mener om det. Er de kjipe, klag, dere får gjennomslag for det. Karakteren skal settes kun ut fra "elevens faglige måloppnåelse" som de heter i den vanlige tolkningen. Vær imidlertid obs på at det er delvis ditt ansvar å vise faglærer at du kan det som står i læreplanen. Forøvrig er det KUN læreplanen som har noe å si når karakterer skal settes, ikke hvor mange pushups osv du tar, f.eks. i gym. Det står ikke noe om det i læreplanen. Klag, klag, klag, det nytter! Det er ikke noe som heter gyldig eller ugyldig fravær, og du kan ikke få noe pes for det. Enten er du på skolen, eller så er du ikke. Enkelte aktiviteter godskrives likevel som tilstedeværelse, f.eks. varslede, lovlige, politiske streiker, deltagelse i politikk inntil så-og-så-mange dager i året, elevrådsarbeid o.l. Alt annet fravær, det være seg sykdom hva som helst, er fravær, okke som. Du kan jo imidlertid få attester fra lege/kjøreskole/whatever om at du har hatt en god grunn for å være borte. Og en oppfordring: les opplæringslova, og arbeidsmiljølova kapittel 9a. Good reading som kan lage en god porsjon faen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Og en oppfordring: les opplæringslova, og arbeidsmiljølova kapittel 9a. Good reading som kan lage en god porsjon faen Hehe, bra innlegg, bfisk. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hm .. hvis dette stemmer, bfisk, hvor skal man klage? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå