Gå til innhold

Anbefal meg en bærbar som funker med fedora core 2

krage83

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny bærbar PC, og har følgende krav til den:

1. Må være grei å innstallere fedora core 2 på, og lydkort, nettverkskort og trådløst kort må ha drivere.

2. Baterilevetid jo mer jo bedre

3. Skjerm 15" eller større

4. Støtte for I/O replikator (dokingstasjon)

5. Lav vekt er en fordel

Pris spiller liten rolle, er ikke jeg som betaler den uansett :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt "første utgaven" av Fedora på min Dell D500, kan ikke se noe grunn til at den ikke skal fungere på andre Centrino maskiner også.

Et problem jeg møtte var at det ble satt av rett under 1mb til skjermkortet, hvilket førte til at max skjermoppløsning ble 800x600/16bit. Men det var enkelt å få tak i veldokumenterte patcher til dette. Det fantes ikke drivere til det trådløse nettverkskortet sist jeg rota med dette, men jeg er ganske sikker på at dette finnes nå. Når jeg endelig fant ut at det bare var å endre ACPI=OFF til ON i en oppstartsfil, så funka speedstep og viftestyring også! Det var mine erfaringer...

Edit: Kan jo anbefale noe også da. Dell Latitude D505 har 15" skjerm og mulighet for ekstra batteri i mediabay'en. Med 2x 6cells batteri har jeg greid over 7t i win. Inspiron 510m er vel egentlig samme maskin hva innmat angår, men litt billigere. Disse støtter portreplikering og er "litt" lette. Men uten at du ringer dell og får en bra pris på en maskin, så er ikke dell det billigste på maskiner i denne kategorien lenger.

Knut

Endret av enemigo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...