danielsn Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Fikk følgende fail etter jeg lurte på hvorfor ikke varene mine hadde blitt godskjent: Emne: Svindelforsøk - MPX, ordre overføres til Politi for etterforskning ! Med vennlig hilsen / Best Regards Hugo Rask-Jensen WEB Distribusjon AS Hva skal jeg gjøre?!? Bør jeg gå til politiet her?!?! Daniel Lenke til kommentar
Mr.Wildside Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det første du bør gjøre er å få en grundigere forklaring fra MPX, de kan jo ikke anmelde noen helt uten grunnlag. MPX bør kunne vise frem bevis f.eks, og du bør også kunne oppklare evt. misforståelser med dem. Har du noen formening om hvorfor du har blitt anmeldt? Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du må jo finne ut hva dette dreier seg om. Ta å ring MPX og snakk med de. Kan ikke tro at MPX som seriøst firma sender ut noe sånt på mail uten å ha snakket med vedkommende. Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Enig Hvis du ikke har snakket med de bør du ta en telefon og be om en forklaring på hva som har skjedd. Virker jo rart hvis de ikke har kontaktet deg angående hva saken dreier seg om før de selv har gått til politiet. Har bare gode erfaringer med mpx selv hittill. *Bank i bordet* Endret 20. oktober 2004 av bcorny Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kan du ikke fortelle litt mere om hva den orden inneholdt? Det er jo mulig (og ja jeg bare gjetter nå) at den virket så "utrolig" at de ikke tok den seriøst? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dersom du har 100% rent mel i posen, så ta kontakt med MPX og få dem til å sende deg info. Da er det selvfølgelig snakk om den grov feil etter eller annet sted som overhodet ikke skal involvere politiet. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Hvis du lurer på hva de mener må du selvfølgelig ringe de å høre hva det gjelder. Hvis du vet hva det gjelder og ikke bestrider påstanden deres om svindelforsøk får du bare ligge våken om natten til Politiet banker på. Lenke til kommentar
hart Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Du er 14 år, hva eller hvordan skulle du betale? Tror de fleste vil ha folk over 18 til å bekrefte ordren? Mulig at jeg er inne på noe her? EDIT: sakset fra mpx.no Salgsbetingelser Generelt Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra MPX.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på MPX.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling. Versjonsnummeret blir gjentatt på ordrebekreftelsen. Alt. 1: For å kunne handle på MPX.no må du ha fylt 18 år. Alt. 2 : Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg. Det samme gjelder for kredittkort om du brukte dette, så om du har oppgitt mangelfulle opplysninger så kan dette oppfattes som svindel. Endret 20. oktober 2004 av hart Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Er du 14 år også bestilte du varer ? LOL ... jaja. Har du fått tillatelse av foreldre dine da ? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hmm.... om du er 14 år og har bestilt fra MPX.. så kan du ta det helt med ro tror jeg... de kan nemlig ikke føre en sak mot deg ettersom du er under den kriminelle lavalder som er 16 år. Men kan være lurt å ta kontakt med MPX og ordne opp.... og... saken løser seg jo om du får tillatelse fra foreldrene dine... Endret 20. oktober 2004 av Asbjørn T. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hvis det er sånn som dere sier, så har jeg "svindlet" alle nettbutikkene jeg har handlet på. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Må jo ikke være 18 for å handle da, blir jo som at jeg måtte vise ID for å kjøpe sjokolade på rimi. Lenke til kommentar
RickRoll Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hmm.... om du er 14 år og har bestilt fra MPX.. så kan du ta det helt med ro tror jeg... de kan nemlig ikke føre en sak mot deg ettersom du er under den kriminelle lavalder som er 16 år. Men kan være lurt å ta kontakt med MPX og ordne opp.... og... saken løser seg jo om du får tillatelse fra foreldrene dine... Det er den seksuelle lavalder som er 16. Den kriminelle lavalder er 15... Ikke at det har noen betydning da, hvis fyren er 14. Edit: småplukk... mest for syns skyld. Også skriveleif da... Endret 20. oktober 2004 av l_samu Lenke til kommentar
hart Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hmmm, hvorfor passer de aller fleste inn i en firkant? Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 hmmm, hvorfor passer de aller fleste inn i en firkant? skjønn itj. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 danielsen, si litt mer om hva slags varer du ville ha godkjent, så kanskje vi kan hjelpe deg litt mer. Om det er et 9800SE som ble mislykket moddet, eller om det er bøffa plasmaskjermer som er forsøkt returnert på garantien liksom... Men så lenge du er 14 år har du vel ikke så mye å bekymre deg for fra politiets side. Lenke til kommentar
MPX Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Vennligst ta kontakt med Hugo Rask-Jensen på mpx.no for avklaring av denne saken, da vi har forsøkt å kontakte deg som er kunde før denne mailen ble sendt. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) det er den seksuelle lavalder som er 16. Den kriminelle lavalder er 15... ikke at det har noen betydning da, siden fyren er 14. Ironisk, egentlig. Du er gammel nok til å måtte stå strafferettslig ansvarlig for dine handlinger, men ikke gammel nok til å ha sex. Men On Topic: har du 100% rent mel i posen, ja eller nei? Edit: hvem ville forresten finne på å svare 'nei' med mpx inne på forumet . Endret 20. oktober 2004 av Halvsame Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Tja, er du uskyldig vil en evt. etterforskning vise dette. Faktisk har du ingenting å frykte før du beviselig er skyldig. Men hvorfor har de anmeldt deg? Det skjer jo ikke uten en solid grunn? Lenke til kommentar
hart Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 MPX: Kontakt trådstarter på PM og send samtidig en rapportering til en moderator om å stenge denne tråden, så slipper dere unødig dårlig reklame. -hart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg