-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg har litt lyst til å prøve meg på slike filmer som "pwnd" til myg0t osv, er vel laget i flash eller noe, men har ikke det fjerneste anelse om hva det er eller hvordan det gjøres. Hva trenger jeg hvis jeg skal lære meg flash, eller hva jeg nå enn må lære for å kunne lage filmer som denne? Dette er vel den største feilposten noensinne eller noe, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste, har sett under programmering og programvare, men vet ikke helt hva jeg leter etter selv, så blir litt vanskelig å avgjre hvor jeg skal poste... Noen som kan hjelpe meg på vei? Mod: Flytt gjerne posten hvis den hører bedre hjemme et annet sted Endret 20. oktober 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Selv om posten er tøft feilpostet, så kan du gå på www.macromedia.com og laste ned flash MX, lese mange tutorials, og begynne å lage film Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Har bare sett disse Cs flashmoviene, og tenkte at noen her visste noe Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 CS er vel ikke akkurat noen nøkkel til Flash, webdesign-forumet er vel det forumet med mest flashkunnskaper. Men det vil jo også bli litt feil da dette ikke er webdesign. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Er ikke flash en slags elektronsisk tegnefilm?? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 CS er vel ikke akkurat noen nøkkel til Flash, webdesign-forumet er vel det forumet med mest flashkunnskaper. Men det vil jo også bli litt feil da dette ikke er webdesign. Vet ikke hvor jeg skulle poste, men vet at det er mange CS flashmovier, så tenkte noen her kunne hjelpe. Er ikke flash en slags elektronsisk tegnefilm?? Akkurat det jeg har lyst til å lage Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du kan bruke guiden som er integrert i flash, eller laste ned noen pdf'er som forklarer hvordan det foregår. Etter det er det bare fantasien som setter grenser. sjekk f.eks www.uviktig.com Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg vet ikke om jeg har flash engang.... Hvor får jeg det? *Sjekke macromedia.com * EDIT: Hvilke programmer trenger jeg? Noen som kan linke? Hvis det er programmer som er dyre, bare si navnet, da får jeg prøve å "fixe" dem selv. Tenkte ikke på at det er mulig at det er alt annet enn gratisprogrammer man trenger Endret 20. oktober 2004 av -Teddy- Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 http://www.macromedia.com/downloads/ Jeg ville lastet ned hele pakken (siden det er masse andre fine programmer der), i så fall: Studio MX 2004 with Flash Pro. (New!) Hvis du kun skal ha flash, Flash MX 2004 (New!) Trykk Try, skriv inn opplysningene du blir bedt om. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Er det trials eller demoer? Vil ikke ha trials, blir nemlig alltid halvferdig... Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Trials. Hmmm.... Trenger ikke så veldig proffe greier, men vil jo etterhvert prøve meg på mer og mer, men kan starte med noe "lettere". Mener; Hvis det er noen eldre programmer som har "gått ut" eller noe som er gratis kan jeg prøve de! Kan noen gi meg en liste, eller direkte linker til alt jeg trenger av manuals osv? -Ja, jeg er litt lat, men hvis noen har det, eller vet hvor det er setter jeg pris på det Hvis ikke så blir det kraftig googling.... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du kan jo eventuelt kjøpe versjonen, da. Det er ekstremt gode verktøyer. Det finnes jo en tredje mulighet også, men den er nok mot norsk lov hvis du ikke eier programvaren fra før av. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Det finnes jo en tredje mulighet også, men den er nok mot norsk lov hvis du ikke eier programvaren fra før av. :!: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Fikk du den PM'n jeg sendte deg Teddy? Endret 20. oktober 2004 av vivastar Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Det finnes jo en tredje mulighet også, men den er nok mot norsk lov hvis du ikke eier programvaren fra før av. :!: ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Fikk du den PM'n jeg sendte deg Teddy? Yup, takker Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg vil ikke "crushe" din "spirit" men å lage flash filmer er vanskelig, og jeg tviler på at du noen gang kommer til å lage noe, og langt mindre noe som er bra. Men for all del prøv. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 ...jeg tviler på at du noen gang kommer til å lage noe... Mest idiotiske jeg noen gang har hørt. Man har utrolig mange muligheter i Flash, og setter man seg ned og leser en del en dag, kan man lære ganske mye faktisk på den dagen. Det er bare og finne seg en god guide, en god guide følger dessuten med Flash. Men tror ikke du slipper unna engelsk for og få en god guide. Lykke til! Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg vil ikke "crushe" din "spirit" men å lage flash filmer er vanskelig, og jeg tviler på at du noen gang kommer til å lage noe, og langt mindre noe som er bra. Men for all del prøv. He he he! Dagens beste kommentar! Men Joltaire har helt rett, det er vanskelig. Men kommer du over kneika så er det et veldig godt verktøy å beherske. Gode programmeringskunnskaper er ikke et must men definitivt en fordel. Lykke til! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Pointet er jeg vet akkurat hvordan teddy har det.. Han ser noe kult, og vil lage det selv. Jeg hadde det selv da jeg så jurassic park i 1993, tenkte "oi! hadde jeg bare hatt de programmene kunne jeg laget dinosaurer selv!" Men desverre er det ikke fullt så enkelt.. Kanskje det bare er meg men jeg ga opp. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Har hørt mye om at det er sinnsykt vanskelig og at folk har vært overlykkelige over å kunne få en svart boks til å "fly" over skjermen.... Men jeg skal gjøre et forsøk, skal ta en tiit på det til helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå