exion Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Skulle nettop instalere Pirates Gold! via dos, men fikk en feilmelding, "You have 0 mb RAM aviable, while program need atleast 2 mb" Det er vel en sted i biosen jeg må må forandre? Men hvor? Forresten, noen som vet hvor driveren som gjør at jeg kan bruke musa i dos spill ligger? Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Det der er et problem jeg også har hatt tidligere, skulle isntallere et gammelt dos-spill, men når jeg kjørte dos og skulle isntallere fikk jeg beskjed om at jeg bare hadde 512kb ram (cache-rammen?) og at jeg trengte minst 1MB... Tror det har noe med at config.sys og autoexec.bat ikke er noe særlig i bruk på nyere pc'er med windows (el. tilsvarende) og dermed kjøres ikke highmem (eller hva det het) og andre minnestyrings-programmer for å få så rask oppstart som mulig... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Skriv 'mem' for å se hvor mye minne du har (conventional, extended...) Bruker du ren dos eller dos-vindu i Windows? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Hvis du bruker Win XP/Me kan du vel bare pakke det ut i Win, høyreklikke på .exe-fila, og velge hvor mye emulert RAM du skal bruke (alle typer)..Deretter kjøre spillet og alt blir bare velstand. Har jeg gjort bestandig med gamle spill. Med XP kan man også velge å emulere win98, som gjør det enklere å kjøre gamle DOS-spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå