benjamin84 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann, haaper ikke dette bryter med alt for mange av forumets retningslinjer ettersom jeg postet foerst i SFF kategorien, mens dette egentlig ikke er et shuttle spesifikt problem. Kort fortalt fikk jeg min nye shuttle, installerte hardware, winXP og alt som er og det hele funket fantastisk. Saa kom jeg paa at jeg ikke hadde koblet til kortleseren enda, aapnet kabinettet og koblet den til. Plugget in powerledningen, slo paa PSU og hoerte et aldri saa lavt *pop*. Og siden har ikke PCen gitt lyd fra seg. Er det garantert PSU som er avlivet eller kan det vaere noe jeg kan gjoere for aa fikse dette? Svar gjerne i den orginale traaden for ordens skyld. Vennlig Hilsen Benjamin Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Du flippet ikke tilfeldigvis 220v/115v bryteren? Det hørtes mistenkelig ut som et psu som gikk hen ja... kanskje fordi det ikke greide å forsyne alle enhentene i maskinen din med strøm... Du kan jo strengt talt prøve å koble fra noen disker og diverse du ikke trenger for å se om det da bir liv, men hvis det ikke er spor av reaksjon ved trykk på powerknapp (og du er sikker på at alt er koblet slik det skal være) må du nok regne med at psu er dødt. Det er nok en sikring inne i psu'et som har gått, spørsmålet er om noe annet ble skadet samtidig. har opplevd at en sikring i psu'et har gått, byttet sikring og psu'et fungerte videre. En annen gang slo lynet ned, prøvde å bytte sikring, men psuet sa bare poff da jeg skrudde på. Dette er imidlertid ikke noe jeg vil anbefale hvem som helst å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå