Christahh Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Driver nå og lager meg kabinett i TRE.... og da lurer jeg på; hvordan er den sølvkromen fra biltema på tre? Hvordan reagerer den på varmen ? Lenke til kommentar
p4-4ever Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Biltemas chrome lakk er bra den! men bare husk at du ikke bare kan chrome lakkere det! du må også ha klarlakk! vis ikke får du "fett" merker og de får du ikke av! (gjorde den feilen) Chrome lakken tåler like mye varme som de andre lakkene fra biltema! var det noe du tenkte og ha det på lissom? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 (endret) Hei. Det er ikke noe bra å lakke rett på tre med spraylakk. Du bør først male ett til to lag med grunnmaling Edit: Skrivefeil Endret 21. oktober 2004 av Pain193 Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 STOPP STOPP STOPP!!! diverse folk her burde holde kjeft hvis de ikke vet hva de snakker om!! hint hint p4-4ever.... anyways, den chromlakken fra biltema suger, enkelt å greit. når du sprayer den på, og lar den tørke er den som støv.. kommer du så vidt borti den så fjerner du "glansen" selv om den ikke er så veldig glinsete heller.. og tar du klarlakk oppå, uansett hvilken type, så reagerer chromlakken med den og blir grå... trust me, du vil hate den lakken og andre kjøpet ensete måten å få "chrome" på er å gjøre det slik som det skal gjøres, dog det er dyrt... Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 21. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2004 STOPP STOPP STOPP!!! diverse folk her burde holde kjeft hvis de ikke vet hva de snakker om!! hint hint p4-4ever.... anyways, den chromlakken fra biltema suger, enkelt å greit. når du sprayer den på, og lar den tørke er den som støv.. kommer du så vidt borti den så fjerner du "glansen" selv om den ikke er så veldig glinsete heller.. og tar du klarlakk oppå, uansett hvilken type, så reagerer chromlakken med den og blir grå... trust me, du vil hate den lakken og andre kjøpet ensete måten å få "chrome" på er å gjøre det slik som det skal gjøres, dog det er dyrt... oh, det var såpass ja ensete måten å få "chrome" på er å gjøre det slik som det skal gjøres, dog det er dyrt... Tell me! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 bilspesialister som chromer felger, skjermer, speil o.l på biler vil jeg tro Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jepp japp.. altså syrebad osv.. jeg tviler på at det går med tre da.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Eller, hvis du har tolmodighet. Bruk sandpapir. http://www.metku.net/index.html?sect=view&...uttle/index_eng Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 jo jo .. men det er jo "plansliping" av metallet da... men det blir jo VELDIG fint hvis du bruker tid og får det skikkelig Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Kan støtte diablito2k.. kromlakken fra biltema suger rett og slett.. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Huff... Det ante meg vel, en lakk for 44,50,- er vel ikke all verden Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jaja.. Hva er det jeg leser.. At det ikke fungerer og bla bla bla? Da lurer jeg virkelig på hvorfor det gikk så bra til meg da jeg chromelakka skuffa til søstersen for å prøve ut greia. Par strøkk med grunnmaling, la det stå å tørke tilstrekkelig med tid Noen strøk med chrome, la det stå å tørke tilstrekkelig med tid Klarlakk, la det stå å tørke tilstrekkelig tid. Tok meg ikke ei uke en gang, og skuffa ble fin den:P Lenke til kommentar
p4-4ever Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Til informasjon så er det at chrome lakken funker bra! spørs også ossen underlag du har! jeg har alu. og jeg børsta det ned også grunning 3lag så 4lag chromelakk også 2lag klarlakk og det ble BRA!!! skal legge ut bilder så fort jeg er ferdig med fronten... har støpt ny front som jeg holder på med og tilpasse..... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Til informasjon så er det at chrome lakken funker bra! spørs også ossen underlag du har! jeg har alu. og jeg børsta det ned også grunning 3lag så 4lag chromelakk også 2lag klarlakk og det ble BRA!!! skal legge ut bilder så fort jeg er ferdig med fronten... har støpt ny front som jeg holder på med og tilpasse..... Ah fett! Den kromlakken kan jo sikkert blir rå hvis den først funker ordentlig. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det som jeg brukte krom spray på tørket aldri, og da mener jeg aldri. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg gleder mef til å se bilder... jeg lakket 3 lag med chrome fra biltema med pussing mellom hver gang. Det så ganske bra ut helt til jeg la på et lag klarlakk og alt gikk i dass. Alt skinnet i lakken ble borte.. bare grått--- Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg gleder mef til å se bilder... jeg lakket 3 lag med chrome fra biltema med pussing mellom hver gang. Det så ganske bra ut helt til jeg la på et lag klarlakk og alt gikk i dass. Alt skinnet i lakken ble borte.. bare grått--- det er et kejnt problem med lakking. Er ikke Biltema lakken sin skyld. Er Klarlakken som reagerer med krom-lakken... Skjer med bil/MC-lakken jeg har også... Den koster dog 150 kr boksen. Tror det funker bedre om du lar det tørke - altså. Før du tar på klarlakk Husk å ha romteperatur når du lakker... ikke ute i 10 grader. Da går det til h*!"#)!¤ Og, ja. Jeg har endel lakk erfaring, men ikke gått noe skole. (ikke utdannet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå