Gå til innhold

Metallisk lyd på tv-kort

haglemann

Anbefalte innlegg

Har et problem med tv-kortet mitt, et Leadtek WinFast PVR2000. Problemet er at lyden blir skrapete/metallisk med ujevne mellomrom. Ca hvert tiende minutt blir lyden totalt forvrengt, det varer rundt 30 sek - så blir det bra igjen. Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet? Er ganske sikker på at det er tv-kortet som sliter, for jeg har ingen problemer med lyden i andre program.

HK er et MSI neo k8n platinium med onboard lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Har samme problem med mitt kort WinFast PVR 2000( med MPEG Encoder - PAL) kjøpt i juli/august tror jeg. Trodde det kunne være antenneforsterkern som skape en eller anenn form for "forvrengning" ettersom det forsvant da jeg slo av denne, men jeg er jaggu meg ikke sikker. Forferdelig irriterende er det i allefall. Har det dukket opp mer info på dette ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte PVR2000-kortet for noen dager siden.

Også jeg fikk den forvrengte lyden hvert 10. min eller noe sånt.

Gikk inn på Leadtek-sidene på internett og fikk oppdatert driveren.

versjon 5.13.1.4008. Da ble det andre boller..

Problem solved! :D

Derimot bruker Winfast-software'n ofte mer CPU-kraft hos meg ved opptak enn det som er skrevet om på tester o.l.

75% usage på en 1,8Ghz CPU er i meste laget for et vanlig MPEG2-opptak synes jeg.

mpg-filene blir også fort ganske store for noen få minutter opptak noe man nesten må ha for å få god kvalitet.

Alt i alt er det et kort jeg liker og er bra fornøyd.

Skal bli morro å prøve framover!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...