Gå til innhold

Flashing av PowerColor x800pro

Anbefalte innlegg

Etter at mitt flotte, vidunderlige Radeon 9700PRO fra crucial gikk dukken har jeg nå bestillt meg PowerColor X800 PRO.

Dette er jo ett kort med 12 pipelines men er dette ett kort som uten mye om og men kan oppgraderes til XT (PE) hastigheter? Altså låse opp de 4 siste pipelinene? Skal sette på kjøling på minnet og varmen fra gpu blir slukt levende av vannkjølinga ;)

Bare å flashe og låse opp eller er det noe mer jeg må vite om? LEtte litt rundt her på forumet men fant ikkeno om PowerColor-kortene

Krysser nå fingrene for svar :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først flasher du til XTPE... så flasher du til standard ATI biosen ettersom denne gir bedre ytelse enn den biosen du flasher først...

Grunnen til at du ikke flasher direkte til ATI biosen er fordi flash programmet som følger med(Flashrom) vil ikke åpne de siste pipsene, noe gainward flash programmet gjør... desverre er dette programet låst til å bare flashe Gainward Bioser, derfor må du flashe to ganger...

fant en modifisert Flashrom engang som åpnet de siste 4 pipsene, men husker ikke hvor jeg fant den :(

Lenke til kommentar

Da var modden gjennomført gutta :D

PowerColor x800 PRO VIVO med 1,6ns ram @ x800 XT PE :thumbup:

Har litt for liten psu (230) til at jeg kan kjøre 3dmark på denna maskina, den vanlige står litt demontert siden jeg modder kassa og mekker vannkjøling.

Men med Athlon XP 2000+ på nf7-s 1.1 og 256MB minne så klarer jeg 9350 i 3dmark 03 med x800 PRO @ XT-hastigheter. Synes det er ganske så bra jeg i grunn :)

Endret av Typhon
Lenke til kommentar
Hah, tror du er litt cpu-begrenset. Mange 3dmarks hadde du før modden? Man skal jo kunne komme over 12000 poeng etter å ha åpnet pipes. Selv jeg har 10600 poeng med standard x800 pro @ 515/515.

Hah, tror jeg og ;)

9350 FØR modden, vet ikke etter modden siden psu er for svakt :cry:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...