Sica Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Heisann! Har et 9600XT idag, og når HL2 stadig nærmer seg, føler jeg meg "tvunget" til å oppgradere og vurderer derfor å handle et GF6800. Har mest lyst på x800,men det blir for dyrt nå. Det jeg lurer på er hva som er forskjellen mellom 6800 og 6800GT? Er det mulig å flashe en 6800 til å bli en 6800GT? (og spare 500) Et kjapt søk i prisguiden gav meg disse prisene Komplett GF6800 (TD) MPX GF6800 GT For meg ser de to korta (med unntak av prisen) helt like ut (400 ramdac og 700 memory clock). Et søk på Asus sine hjemmesider viser også at v9999 GT/TD har samme side. Noen som har noe mer info ang dette? Endret 20. oktober 2004 av Sica Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 vel, du kan kjøpe et 6800 kort og softmodde det til 6800GT slik jeg har gjort. Og det gikk. Forøvrig har jeg Asus 6800 Gamer erdition med 256mb GDDR3 minne. Men hvis du vil være sikker, kjøper du kortet fra MPX. Da er du sikker på at du har et ekte GT-kort Lenke til kommentar
Sica Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Duh,sier du det?? Hvis du hadde lest gjennom hele posten inkl linkene burde du ganke kjapt sett at begge korta har 128 mb ram.. Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Duh,sier du det?? Hvis du hadde lest gjennom hele posten inkl linkene burde du ganke kjapt sett at begge korta har 128 mb ram.. duh, han prater om en Gainward.. Asus sitt GT kort er ikke sammenlignbar. asus 6800GT er en ting, men gw 6800GT er en annen ting. gw har 256mb DDR3 ram.. mens asus sin har 128mb DDR ram.. hva mer som er forskjellen vet jeg ikke, gidder ikke sjekke.. Edit: men til poststartere. det finnes en link her på forumet til en guide der en japansk galing har tatt ett 6800 kort og gjort det om til 6800ultra.. bare søk litt.. men hvor bra det blir kan vel ingen garantere.. men du bør jo sjekke hvilket kort han har brukt/kan bruke så vet du at det finnes potensiale i det kortet hvertfall.. Endret 20. oktober 2004 av RmB Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Duh,sier du det?? Hvis du hadde lest gjennom hele posten inkl linkene burde du ganke kjapt sett at begge korta har 128 mb ram.. vel... det MPX kortet er ikke ett ekte GT kort. Lenke til kommentar
Sica Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Duh,sier du det?? Hvis du hadde lest gjennom hele posten inkl linkene burde du ganke kjapt sett at begge korta har 128 mb ram.. vel... det MPX kortet er ikke ett ekte GT kort. Så et ekte 6800gt har 256 DDR3 ram? Har egentlig ikke mer enn 3000 å bruke på skjermkort, og GW sitt er jo 900 dyrere. Er den extra ram'n verdt prisen? Er ikke noe hardcore gamer, vil bare ha fin flyt i HL2 (som alle andre ) Hvor stor forskjell er det forresten på et 6800GT og et 9800XT? Det koster ca det samme,men siden 6800 er en "generasjon" videre, regnet jeg med at det sannsynligvis var et bedre og mer fremtidsrettet kjøp? Men jeg leste på en erfaring (husker ikke helt hvor) at tv-ut funksjonen på 6800 gav dårlig bilde og dårlige farger på tv. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Takk for hjelpen forresten!! Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) det er bare tull.. stemmer ikke, det problemet ligger ikke i kortet. men ett annet sted. leste at han hadde prosjektør å 10 meter strekk.. har selv 10meter strekk på min men ingen problemer. krystallklart bilde. har ett Gainward 6800 GT GS. det er kanskje det beste kjøpet jeg har gjort. sats på ett 6800 kort, 9800 er som du selv sa en "generasjon" bakover, hvis man kan si det sånn.... om du kjøper GT eller ikke blir du ikke angre. men sleng heller i noen hundrelapper ekstra så slipper du kjøpe nytt kort på en stund. og ikke kjøp asus sine gamer edition til svin pris. da kjøper du heller ett vaskekte GT fra gainward.Gainward 6800 GT GS Endret 20. oktober 2004 av RmB Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Du kan jo bruke 9600 XT til HL2... Det er de som kjører CS:S på et GF2MX. FarCry og Doom3 stiller høyere krav til HW enn HL2. Men jeg forstår jo at du vil ha et 6800-kort. Jeg vil ha et selv, jeg. Uansett så har du en måned til på å spare - til et 6800GT-kort. EDIT: HL2 blir sikkert ekstra rå med alt av grafikk på max Endret 20. oktober 2004 av emacoolit Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 en stor forskjell er jo at standard 6800 har 128mb "vanlig" minne mens GT har 256mb DDR3 minne. Det sier seg jo selv at man ikke kan flashe frem ekstra ram Duh,sier du det?? Hvis du hadde lest gjennom hele posten inkl linkene burde du ganke kjapt sett at begge korta har 128 mb ram.. vel... det MPX kortet er ikke ett ekte GT kort. Så et ekte 6800gt har 256 DDR3 ram? Har egentlig ikke mer enn 3000 å bruke på skjermkort, og GW sitt er jo 900 dyrere. Er den extra ram'n verdt prisen? Er ikke noe hardcore gamer, vil bare ha fin flyt i HL2 (som alle andre ) Hvor stor forskjell er det forresten på et 6800GT og et 9800XT? Det koster ca det samme,men siden 6800 er en "generasjon" videre, regnet jeg med at det sannsynligvis var et bedre og mer fremtidsrettet kjøp? Men jeg leste på en erfaring (husker ikke helt hvor) at tv-ut funksjonen på 6800 gav dårlig bilde og dårlige farger på tv. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Takk for hjelpen forresten!! Altså, nå må noen snart lære seg at GT kort vil si det har 16 pipelines, og at GDDR3 brukes som referanseminne. Det er opptil hver enkelt produsent om de vil følge Nvidia sine referanser, som gjør kortet dyrere, eller ha egne specs, slik asus har gjort med sitt GT kort, for å presse prisen ned. Så ASUS kortet er vel så ekte som et GT kort fra f.eks Gainward, med unntak av minnet selvsagt. Dessuten er det kun i høyere oppløsninger at 128mb ekstra minne kommer til nytte.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du kan jo kikke på x700 korta når de dukker opp (om de dukker opp føre HL2 vel å merke) jeg vet ikke pris på de, mene de er beregna på å konkurrere med 6800GT og ser ut som de klarer det ganske bra ps: om noen synes det var et dumt forslag fordi dette er mest om nvidia kort, så må jeg påpeke at trådstarter hadde mest lyst på et x800 kort Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 du kan jo kikke på x700 korta når de dukker opp (om de dukker opp føre HL2 vel å merke) jeg vet ikke pris på de, mene de er beregna på å konkurrere med 6800GT og ser ut som de klarer det ganske bra ps: om noen synes det var et dumt forslag fordi dette er mest om nvidia kort, så må jeg påpeke at trådstarter hadde mest lyst på et x800 kort Det er beregnet at det skal konkurrere med 6600GT og ikke 6800.. Faktisk. Det yter faktisk bedre enn 6600 kortene i enkelte tilfeller, og kjøper du X700XT, vil du få GDDR3 minne, som og vil romme for overklokking. Dette vil nærme seg 6800 non ultra i ytelse i overklokket tilstand, vil jeg tro! Eventuelt 6600GT da! Knallkort med god ytelse! Men velg 6800GT fra Asus, du er sikret MEGET god spillytelse i lang tid fremover! Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dessuten er det kun i høyere oppløsninger at 128mb ekstra minne kommer til nytte.. lol Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Bare for å forvirre deg enda mer: Kjøp 6800GT fra en hvilken som helst annen produsent enn ASUS Fordi det er ikke kjernefrekvensen som er flaskehalsen i de nye kortene, det er minnet. Du burde derfor finne det kortet som har best minne. Ikke kjøp kort som bruker vanlig DDR eller DDR2 minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå