Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort og CPU, men hvilke?

Anbefalte innlegg

skal ha nytt hk, så tenkte på å bytte ut min intel p4 2.533 samtidig..

hva slags socket bør man satse på, har sverget til intel hele tiden. men er åpen for alle forslag.

men bør vel kanskje være litt framtidsrettet?

Edit: leste at nvidia har nettopp sluppet sin nforce 4 chipsett på markedet.. cpu/hk forslag ang dette taes imot med takk.. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal ha nytt hk, så tenkte på å bytte ut min intel p4 2.533 samtidig..

hva slags socket bør man satse på, har sverget til intel hele tiden. men er åpen for alle forslag.

men bør vel kanskje være litt framtidsrettet?

Edit: leste at nvidia har nettopp sluppet sin nforce 4 chipsett på markedet.. cpu/hk forslag ang dette taes imot med takk.. :)

bare behold PC'en din du...

klokke CPU litt? Den kjører stabilt på 3 Ghz, med boxed kjøler og holder i overkant av 30 C... MEn under load øker den...

Hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg tatt Intel, ettersom nForce 4 ikke er til salgs enda...

Hadde jeg ventet til det kom ut "til oss" hadde jeg kjøpt AMD...

Hadde jeg ventet litt lengre så hadde jeg ventet på Intel sine nye 1066 FSB CPU'er og kjøpt 925x brikesett... Vannkølt litt og klokket CPU til 5 Ghz :love:

Realistisk? Kjøp AMD :hmm:

edit: glemte noen bokstaver her og der... :whistle:

Endret av Dasse
Lenke til kommentar
var litt tent på amd sine 64 cpu`er.. er disse verdt pengene?

selvfølgelig er den verdt pengene, men når vi er inne på det.

Intel sine CPU'er er også verdt pengene ;)

Uanz hva du gjør. så vent litt :p

Har fått på følelsen av at markedet/PC-markedet forandrer seg veldig mye over ikke så alt for lang tid..

Jeg vet det kommer nye ting hele tiden, men venter man til nforce 4 og/eller til Intel sine 1066 FSB CPU'er tror jeg du ikke vil angre på det :)

Lenke til kommentar

Det lønner seg aldri / alltid å vente litt ttil. Det kommer alltid noe bedre om en liten stund. Datautstyr faller veldig mye i pris over kort tid. Slik har det alltrid vært, og slik vil det alltid være. Derfor hvis du trenger nytt utstyr nå så IKKE vent....

Lenke til kommentar

vel skal du ha en A64 og kjøpe nytt , lønner det seg vel å satse på 939 plattformen da denne er den som kommer med nye oppdateringer .

Når det så gjelder 64 bit delen er det vel enda en stund til du får utnyttet den , denne var jo så viktig for et år siden da disse kom , men den har enda ikke fått noen støtte i programvarer , det ser ut som det går bortimot et år til før det skjer noe der (windows) og når det er på plass så skal de andre programmene lages , dermed vil jeg tippe det nok går et par år til før dette er kommet for fult .

Men A64 er en temmelig rask sak og er uten tvil noe å satse på pr i dag , dog får vi vel dobbeltprosessorne til neste år men det blir jo lenge å vente .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...