Gå til innhold

Billig 4GB Microdrive

Anbefalte innlegg

Dette har det sikkert blitt postet om tidligere, men jeg ble så fornøyd at jeg poster det igjen...!

Jeg kom for tre uker siden over en instruksjon om hvordan man skrur ut den 4 GB Microdrive som sitter i Creative sin MuVo2 MP3 spiller. Samtidig så vurderte jeg å kjøpe meg nytt CF-kort til D70, og hadde bestemt meg for et 1 GB Sandisk Ekstreme kort til ca 1500,-. Dagen etter jeg leste instruksjonene på nettet fant jeg MuVo2 på tilbud til kr 1799,- og slo til.

Det var veldig enkelt å få ut Microdriven, og den fungerte 100%. Alt jeg gjorde var å formattere den i D70.

Men, det morsommste med alt dette var at jeg nå også har en MP3 spiller. Det 512 MB kortet jeg hadde fra før var av merke Kingston, jeg formatterte dette kortet på pc'en, satte det inn i spilleren og skrudde sammen. Etter at jeg lastet inn firmaware på nytt (lastet ned fra Creative sine sider) så funket spilleren perfekt. Riktignok med bare 512 MB minne, men likevel, det føles mye bedre enn å bare kaste den.

:-)

Mvh C

NB! Da jeg formatterte Kingston kortet på pc'en, la jeg merke til at kortet er laget av Hitachi/ samme produsent som for Microdriven. Det kan være grunnen til at det virket i MuVo2 spilleren. Jeg har lest på nettet at f.eks Sandisk kort ikke funker i denne spilleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempebra måte å få en billig microdrive på, men advarsel til andre som ser denne tråden og tenker "Det vil jeg også prøve":

Hitachi har endret nyere modeller av sine microdrives som de selger som slike OEM disker til mp3 spillere og liknende, det betyr at den ikke lenger har interface-programvaren/hardwaren som gjør at den kan fungere som en vanlig CF minnebrikke i slike ting som bærbare, pda'er og kameraer. Det betyr at hvis du kjøper en Muvo2 nå og plukker den fra hverandre så er du ikke garantert å få ut en disk som kan brukes i kameraet ditt.

Burde ikke være noe problem å sette sammen igjen spilleren men du har ihvertfall mista garantien, så vær forsiktig hvis du tar den fra hverandre. Ville vært veldig kjipt å ødelegge mp3-spilleren og så ikke fått brukt disken i kameraet.

Vær obs på at jeg her kun snakker om de diskene som blir solgt til produsenter av mp3 spillere og slikt der disken blir montert permanent inn i enheten. Løse hitachi disker vil selvfølgelig ikke ha dette problemet men så er de vel noe dyrere også :)

Endret av lassevk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...