Playmofetish Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg kjøpte nylig et Hercules Smart TV 2 Stereo etter å ha lest test av forgjengeren på dinside.no (Smart TV (1)). Installering av drivere går smertefritt, XP finner alt og drivere ligger på CD som følger med tv-kortet. Programvaren PowerVCR II går også greit unna, installeres normalt, cd key fra CDen legges inn og programmet er klar til å kjøres. Når jeg så starter PowerVCR II, kommer velkomsbildet opp, med både Hercules´ og PowerVCR II´s navn på. Så ser jeg at systemlyden helt nede til høyre på skjermen blir skrudd til mute, og så kræsjer programmet! Av typen "PowerVCR II har et problem og må lukkes. Vi beklager at vi ikke klarer å lage bedre operativsystem osv" Og det er alt jeg har fått til med mitt nye TV-kort. Etter den første installasjonen, kunne jeg gå litt inn i menyene til TV-kortet og scanne etter kanaler, men dette var mens feilmeldingen var oppe, og klar til å skru av programmet. Så jeg får ikke brukt det på noen som helst praktisk måte. Jeg har sendt mail til Hercules og til CyberLink som lager PowerVCR II, ingen svar. Ingen tilgjengelige patcher/oppdateringer, bare elendighet. Noen som har et par tips? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Heisann! Jeg har samme tv-kortet og merker bare noen tregheter i programmer, ikke at det krasjer. Har ikke fått testet kortet enda siden jeg ikke har kabel ned til rommet mitt men det kommer i kveld Kanskje det finnes en update til programmet? Har du installert alt av patcher til windows/direct x? Krever DX 9 (ligger på cd'en). Jeg hører vel fra deg hvis det enda ikke fungerer Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har koblet til kabelTV-uttaket i veggen, og det er den eneste tilkoblingen jeg har gjort på TV-kortet. Det finnes en patch til denne PowerVCR II-versjonen, men det er til satelitt-TV-kort, og den fungerer like dårlig den også. Jeg har DirectX 9.0c på maskinen, DirectX-installeringen på CDen sier jeg har nyere versjon enn den på CDen, og at installering ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg har koblet til kabelTV-uttaket i veggen, og det er den eneste tilkoblingen jeg har gjort på TV-kortet. Det finnes en patch til denne PowerVCR II-versjonen, men det er til satelitt-TV-kort, og den fungerer like dårlig den også. Jeg har DirectX 9.0c på maskinen, DirectX-installeringen på CDen sier jeg har nyere versjon enn den på CDen, og at installering ikke er nødvendig. lagt inn nyeste drivere fra hercules sin hjemmeside ? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Jepp, alt er nytt! Det vil si, TV-kortet er såppass nytt at det ikke finnes noen drivere tilgjengelig på Hercules´ sider. Når man søker i den kategori-greia til Hercules, kommer det opp N/A på Smart TV 2. Jeg har også prøvd noen drivere til Smart TV (1), som faktisk gikk greit å installere, men problemet er det samme. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jepp, alt er nytt! Det vil si, TV-kortet er såppass nytt at det ikke finnes noen drivere tilgjengelig på Hercules´ sider. Når man søker i den kategori-greia til Hercules, kommer det opp N/A på Smart TV 2. Jeg har også prøvd noen drivere til Smart TV (1), som faktisk gikk greit å installere, men problemet er det samme. Merka også at de driversidene der mangla noe Men må bare si at hos meg flimrer det litt, så det funker jo. Men har ikke no signaler inn til kortet enda så får ikke testa fullt ut. Endret 20. oktober 2004 av Typhon Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 En av de første gangene jeg hadde installert kortet, kunne jeg, hvis jeg trykket masse med musen i programmet, gå inn i menyen før feilmeldingen kom opp, og dermed søke etter kanaler osv. Og da var det vel en gang jeg fikk inn TVNorge, men det var med ganske mye støy i bildet. Men da var jo feilmeldingen allerede oppe, så programmet ble lukket når jeg klikket på "Ikke send" (feilrapport til Windows). Dette er sykt irriterende! Jeg har også prøvd å stenge alle programmer/prosessortråder som er unødvendige for å se om PowerVCR II kræsjer med noen andre programmer, men samma gamle driten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå