Gjest medlem-16183 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hallo jeg lot dataen stå i bilen en natt etter lan. Lot dataen stå avskrudd i 24 timer inne for å være sikker på at ingenting skulle kortsluttes. Da jeg skulle starte opp igår ville ikke dataen poste, ingen vifter går rundt og ingen lys. PSU'et er ikke ødelagt fordi det har jeg testet på en annen maskin. Hva slags data komponenter er det som oftest blir ødelagt av at en datamaskin står i en bil ute over natten? Har tenkt å prøve å stikke et skrujern på power on/off jumperene på hovedkortet. Hvis alt går galt demonterer jeg hele dataen og bygger den opp igjen. Har heller ikke klart å lokalisere problemet ved å nappe ut ekstra kort som nettverks kort og usb bracketts. Endret 20. oktober 2004 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Så det du prøver å si er at maskinen ikke starter etter du fraktet den med bil? Sjansen for at det er noe hardware-relatert er vel nesten 100% da, men det betyr ikke nødvendigvis at noe er ødelagt. jeg ville koblet inn-og-ut alle kabler, ram mm. for å forsikre meg om at alt står skikkelig fast. Veldig ofte er det pga. deler som har løsnet at maskiner ikke fungerer etter frakt. EDIT: Sjekk at led-ledningene inkl. power-on ledningen fra knappen fremdeles er festet på hovedkortet. De står generellt ikke så godt fast til å begynne med, og hvis den ikke står i, så vil jo ikke startknappen fungere for å slå på maskinen... -Stigma Endret 20. oktober 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Dataen fungerte ikke etter at den ble fraktet med bil hjem til meg, men den sto jo ute i bilen en natt (fikk ikke testet dataen før et døgn ca) og da virket den ikke. Jo det er jo kanskje mulig at noen av kablene er løse skal sjekke det idag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kondens? Tviler har hørt at transistorer lader seg selv ut etter et par minutter, og et hovedkort enda fortere fordi det har led's. smint Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kondens? Tviler har hørt at transistorer lader seg selv ut etter et par minutter, og et hovedkort enda fortere fordi det har led's.smint Er vel kondes type fuktighet han tenker på og ikke kondensator. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kondens? Tviler har hørt at transistorer lader seg selv ut etter et par minutter, og et hovedkort enda fortere fordi det har led's.smint snakker ikke om kondensatorer....snakker om fuktighet.... fuktighet+PC= bad. Kaldt i bilen, så rett inn i varmt hus, setter på med en gang, BLING, noe er ødelagt. Skjønner tankegangen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det står jo at jeg ventet et døgn med å skru på pc'n etter at jeg tok den inn fra bilen... Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Kjørte han rally når du frakta pc`n heim. PC liker ikkje å få slag eller å bli rista. Har du noen lasue skruer i dataen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ingen løse skruer i datamaskinen som jeg vet om. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har p`c`n blitt utsatt for risting under frakting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå