serpens Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg har vært så heldig at jeg har hatt en bror i statene som har kunnet kjøpe hardware både billigere og tidligere enn det som er mulig i norge. Her presenteres to erfaringer jeg har hatt - 1 god og 1 mindre god. Erfaring med OCZ 30. April: Jeg henvender meg med en beskrivelse av minnemoduler som ikke holder garantert hastighet ved gitt latancy. (denne sorten) 30 April: OCZ svarer med et standardformular som de ber meg fylle ut 3. Mai: Standardformular oversendes 3. Mai: RMA nummer og addresse sendes fra OCZ. 6. Mai: Jeg sender minnemodulene Meget rask turnaround time hos OCZ - tror det kun tar 1-2 dager fra pakken ankommer til de nye minnemodulene er på vei tilbake - med kurerpost. Erfaring med Sapphire: 13. August: Broderen mottar et Spphire Radeon X800 PRO VIVO kort fra Radeon X800 PRO AGP 8X 256MB DDR3 Video Card w/VIVO link 30. August: Jeg har prøvd kortet (som tar kvelden med røyk og svidd lukt allerede før jeg rekker å se et eneste skjermbilde) sender mail til Sapphire support med feilbeskrivelse. 6-10. August: Jeg får ikke svar den første uka og denne uka purrer jeg 2 ganger pr telefon og 2 ganger med mail. Jeg sender også en henvendelse til zipzoomfly. 13. September: Jeg får svar fra Sapphire hvor de sier at de trenger bilde av kortet som viser serienummer og de informerer om at de har et £18 gebyr for slike garantisaker. De ber om bekreftelse på at jeg vil starte en garantisak. 14.September: Jeg bekrefter at jeg ønsker å starte en garantisak og sender over bilde pluss bilde av kvitteringssiden hos zipzoomfly. 16. September: Jeg får svar om at bildene ikke har god nok kvalitet og blir bedt om å sende nye. 20. September: Bilder tatt med lånt kamera som kan fokusere på kort avstand oversendes Sapphire (serienummer-skriften er liten). 21. September: Jeg mottar et standardskjema fra Sapphire som de ber meg fylle inn. Jeg må betale £18 via paypal. 22. September: £18 er betalt og skjemaet blir fylt ut og returnert. 23. September: Får positivt, høflig og beklagende svar fra zipzoomfly om at jeg kan starte en garantiprosess vs. dem. De mener de har mye å gjøre og er forsinket. Jeg svarer at jeg kjører den prosessen direkte mot Sapphire bl.a. fordi det er billigere (zipzoomfly har 15% restocking fee) og at Sapphire har kontor i England (zipzoomfly holder til i statene). 25. September: Jeg får kopi av en mail fra en Sapphire ansatt til en annen hvor de ber om et RMA nummer til min sak - utfra teksten ser det ut til at dette nummeret taes ut i Hong Kong. 1. Oktober: Sapphire sender et RMA nummer og en addressen til der jeg skal sende kortet. 5. Oktober: Jeg sender kortet 8. Oktober: Kortet leveres til Sapphire (England). denne saken er jo ikke ferdig - skal prøve å oppdatere etterhvert. Ellers, mine konklusjoner har vært; Dersom man kjøper fra utlandet - kjøp merkevarer med skikkelig garantiordning. Ellers - dette skal være nøyaktig nok beskrevet til at dere kan komme til deres egne konklusjoner. PS en ganske tilsvarende post er laget på battlefield.no, men siden jeg regner med at den også kan være til nyttig for mange her også - og det er jo to ganske forskjellige forum. Endret 20. oktober 2004 av serpens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå