Lch Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Hvorfor ikke? Det er høyst sannsynlig at det er noe der som er problemet, enten manglende 48-bit LBA eller at den 'frigjorte' plassen er upartisjonert. Edit: Med mindre Komplett har fått feilmerkede disker elns. Sjekk hva den dukker opp som i BIOS. Endret 20. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Den viser 136 GB i Bios. Disken er prøvd under flere systemer og flere typer os. Mange verktøy er også prøvd. Det hele bunner ned i at jeg tror det er et feil merket parti fra WD eller noen feil en eller annen plassen. Som sagt det er usannsynlig med manglende 48-bit LBA når disken er i et system med en likens disk fra WD som vises som 200 GB, men den andre vises som 128 GB. *feil bios størrelse. den er rett nå* Endret 20. oktober 2004 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det har du helt rett i. Rart at den dukker opp som 131GB (128GiB), 120GB og 160GB er vel de vanligste størrelsene rett rundt 48-bit LBA-grensen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Skal skaffe skjermbilder senere. Lenke til kommentar
visionize Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Skimmet bare gjennom tråden, men.. Alle som har det problemet.. Det første dere skal gjøre etter å ha lest hva jeg skreiv, er å... Legge inn reg-fila. Gjør det nå. Trådstarter spesielt. Og etterpå kan du komme tilbake å konkludere og filosofere og whatever. (Forbehold om at jeg ikke vet hva folk skre, sånn egentlig.) Men whatever, trådstarter, legg inn fila. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det har blitt sagt ørti ganger allerede. Halve tråden er om akkurat den linken der. Begynn å les trådene før du svarer? Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hadde en disk her med samme problemet. da viste det seg at problemet var promise ata 100 tx2 kontrolleren min. oppdaterte bios på denne + at man måtte legge inn en egen winxp driver. kanskje dette løser noe for deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå