Marius Horten Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 En kollega av meg kjøpte seg for litt siden en maskin på komplett. Det var med en 200 GB Western Digital disk og ASUS KN8 V hovedkort. Da han hadde den med på jobben viste han meg at han bare hadde 127 GB tilgjengelig. Ja ja, tenkte jeg og trodde han bare hadde partisjonert den feil. Så jeg partisjonerte den på nytt, men det var ikke mer som var tilgjengelig! Så da han ringte inn til komplett fikk han vite der at han skulle fjerne jumperen. Han syntes jo dette var litt rart da, men han gjorde det da uten forbedring. Så da han ringte inn igjen sa de at "nei da, det var bare Windows som ikke klarte å se mer, men dette vil gå over hvis du oppdaterer til SP 2". Men det hjalp heller ikke.. Problemet er jo at det ikke er mer tilgjengelig når vi skal partisjonere den! Så hva tror dere, både om disken og kompetanse nivået hos komplett? Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Windows klarer fint mer enn 200GB disker uten SP2, har selv 2stk. 400GB disker på ene maskina hjemme som kjører WinXP SP1 og får uten problem utnyttet hele disken. Har kollegaen din prøvd nyere BIOS på hovedkortet? kan være en "BUG" i BIOS versjonen som er på kortet. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Anbefaller at du kanskje leser litt rund på forumet før du kommer med "halvsytende" poster.. Her! Edit: det komplett sier er helt rett for endel disker... Du trenger SP1 eller 48bits LBA aktivert for å få tilgang... Endret 20. oktober 2004 av Osse-Mon Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 på tide at Ueland fikser så man må huke av "Jeg har lest DENNE topicen"? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Så hva tror dere, både om disken og kompetanse nivået hos komplett? Trur disken er 200gb... og at komplett har bra kompetansenivå, desverre er ditt kompetansenivå litt dårligere Ikkje sei at noken er dum i hodet når det er du som er dum. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ikkje sei at noken er dum i hodet når det er du som er dum. Hvor i setningen... Så hva tror dere, både om disken og kompetanse nivået hos komplett? ...ser du at han kaller noen dum? Komplett har jo ikke akkurat kommet med en klar og tydelig løsning. DrE Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Var ikke meningen å syte, lurer bare på hva som er feil med disken.. Jeg har prøvd å oppdatere BIOS nå uten at det hjalp... Ligger da ikke i Windows når det ikke er mer tilgjengelig når jeg skal partisjonere den! Ja ja, håper det kommer noen som kan svare på det her da.. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har du prøvd start>diskmgmt.msc og sett hva som ligger der? (etter at du har lagt til reg.endring og ny bios) DrE Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja det er ikke mer å ta av på diskbehandling. Er bare en Primærpartisjon uten noe mer... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Igjen, har du lest den andre traaden som det ble nevnt her i denne traaden? Legg inn den "kort versjonen" en reg fil, restart maskinen, kjor opp en ny partisjon formater disken og du skal naa ha tilgang til mer enn 127GB som du har naa. Ja har du husket aa lese den andre traaden da? :-D Frankie Singapore Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja da jeg har lest den andre tråden.. Men hvis jeg skal redigere registeret og så formatere igjen blir ikke det bare borte igjen da? Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Åpne maskina og sjekke hvilken harddisk som står i.. kan godt hende de har montert feil disk. Lenke til kommentar
Marius Horten Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 Er jeg som har satt den sammen og jeg vet godt at det er en WD 2000 JB Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ja da jeg har lest den andre tråden..Men hvis jeg skal redigere registeret og så formatere igjen blir ikke det bare borte igjen da? Selvsagt. Så hvorfor skal du formatere? Lenke til kommentar
Moosehead Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Ligger da ikke i Windows når det ikke er mer tilgjengelig når jeg skal partisjonere den! Det ligger ikke nødvendigvis i Windows, men i partisjoneringsprogrammet du bruker. For Windows sin del vil det si at hvis du bruker installasjonscd'en for å partisjonere så får du kun tilgang til 127GB fordi partisjoneringsprogrammet ikke støtter mer. Etter installasjon av Windows med servicepack 1 og 48bits LBA så skal du kunne partisjonere opp resten. Har du prøvd WD's program for installasjon av nye disker? Det finner du her. Seagate sine verktøy funket ihvertfall fint for min nye Seagate disk. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Jeg sverger til partitionquest når det kommer til formatering/partisjonering/osv, men så har jeg da heller aldri prøvd det som følger med windows, så jeg kan ikke uttale meg om det. Som regel så funker partitionquest (partitionmagic) utmerket. Partitionmagic, ghost og GetDataBack er programmer jeg verdsetter høyt! DrE Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 I og med at dette er et svært kjent problem synes jeg faktisk at Komplett burde vite om dette. Det overrasker meg litt at dere er så veldig i forsvarsposisjon over komplett. Trådstarter har da ikke vært usakelig eller dømmende overfor komplett. Komplett burde forklart hva som var problemet i stedet for å snakke om jumpere og sp2... som i og for seg ikke forklarer problemet i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Komplett har da fortalt hva som er galt, det er Windows som er feilen her. Det skal fikses automagisk ved oppgradering til SP1/SP2, men av og til skjer ikke dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Har også samme problemet med en den disken fra komplett kjøpt når den var på tilbud. Spurte de om det var mye feil med den disken, men de sa nei. Jeg har prøvd den disken i et system med en nøyaktig likens disk fra komplett som viser seg som 200 GB, mens min er vises bare på 128 GB. Lurer på om det er flere som har dette problemet. Venligst ikke vis link til den topicen som omhandler det med BIGLBA i registret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå