Gå til innhold

Prescott + varme

xanth0s

Anbefalte innlegg

Har en 2.8 Prescott på et Abit IC7-G hovedkort.

Jeg har problemer med varme, jeg vet at prescott'n er kjent for at den er varm men.... Min ligger på idel på 50c. Kjørte Prime 95 i går så gikk tempen til 73 grader. Er dette normalt for en prescott ? :hmm: har boxed kjøler på den....

Har et big chiftec tower med 4 vifter inne i. + At PSU har 2 vifter en blåser varm luft inn å ei som blåser det ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har problemer med varme, jeg vet at prescott'n er kjent for at den er varm men.... Min ligger på idel på 50c. Kjørte Prime 95 i går så gikk tempen til 73 grader. Er dette normalt for en prescott ? :hmm: har boxed kjøler på den....

Har et big chiftec tower med 4 vifter inne i. + At PSU har 2 vifter en blåser varm luft inn å ei som blåser det ut.

ja.. prescotter kan bli ekstremt varme.. anbefalt å bytte ut boxed kjøler though. :)

Lenke til kommentar

Du burde kjenne forsiktig på CPU-kjøleren når du kjører Prime95; er den virkelig så varm som det står at den er? Kan være dårlig kontakt mellom CPU - Kjøler.

Brukte du kjølepasta (goop)?

Om du har brukt goop, og det er kontakt mellom CPU/Kjøler, så burde du flashe BIOS'en, mulig temperaturen bare ikke stemmer.

Men _JA_ Prescott blir varm, men ikke så varm da, det får da være grenser. Dessuten har du stort kabinett med god lufting, så det stemmer neppe.

Lenke til kommentar

Ja kjølepasta er det på (Artic Silver).... :tease: ....Skal ta av kjøleren av CPU i dag på å sjekke om at det ikke er noe oppirom mellom CPU å kjøler. Har nyeste bios av abit ic7-g

(26). Vet at abit har problemer å få hovedkortet til å lese riktig CPU temp uansett i bios eller i windows (uansett OS)

Endret av xanth0s
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

To ting:

Boxed kjøler holder ikke..ihvertfall dersom du ønsker en lav load-temp.. eller vurderer litt overklokking.

Abit viser opp til 10 grader for mye i forhold til reell temp. iflølge tester på nett (Asus 5 grader for lite).

Ja.. Prescott produserer ekstremt med varme.. i forholdt il en Nortwood med samme "rating" ca. 10 grader mer.. både på idle og load..

AMD er jo morsomme da... de som tradisjonelt har levert stekeovner.. f.eks. Barton.. Saken er jo at det er de fleste vant till. Prescott'en er jo ikke så mye verre egentlig (sitter her på XP2500+@3200+ og den blir omtrent like varm som min [email protected]).

Lenke til kommentar

IC7 Kortene til abit viser ALLTID feil. sjeldent du finner ett ic7 som viser riktig temp :D

Cpuen til kompisen min (prescott 3.2) ligger på 70c idle, testa den i min. 30 grader :D

MEN SEFF! Ikke alle ic7 kort viser feil.

Lenke til kommentar
Er vel en grunn til at AMD sendte ut survival kit til Prescott cpu'er :D

-> http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8082

Uanset hva jeg synes om AMD. Synes jeg den nesten var på kanten av AMD.

Sier ikke dette for å lage en diskusjon! ;)

Jepp, har mange ganger tenkt på hvordan reaksjonene ville blitt om feks Intel hadde sendt ut et " tubo kit" til amd den tiden da P4 var overlegen XP :hmm::hmm: Tror det hadde blitt et rimelig ramaskrik da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...